Lijkt cappuccino van Nescafé Dolce Gusto op echte cappuccino?

En hoe werkt het? Zitten de melk en de koffie in een aparte cupjes? Graag hoor ik ervaringen van gebruikers!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.8K

Het beste antwoord

Bij de Nescafe Dolce Gusto heb je voor zowel de koffie als de meld een aparte cup. Door eerst de cup van de meld in de machine wordt de 'opgeklopte' meld gemaakt daarna wordt apart de koffie er bij gevoegd.

Al met al een vrij prijzige oplossing maar de machine is relatief goedkoop in vergelijking met 'echte' machines. Elke cup kost zo'n 30 cent dus een cappuccino kost zo'n 60 cent.

De cappuccino is niet zoals een echte cappuccino maar hij is echt wel lekker.

Ik zelf heb de machine van Delonghi gekocht. Hierin moeten ook de Nescafe cups maar de gewone meld zit in een apart reservoir. Bij deze machine geldt dat de machine duurder is maar de cups zijn goedkoper omdat je gewone melk kunt gebruiken.

Conclusie: Wil je echt een lekkere echte cappuccino, koop dan een echte espressomachine. Het maken van een cappuccino is meer werk maar ook wel lekkerder hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen, natuurlijk niet. Echte cappuccino wordt gemaakt met een echte espresso, melk en melkschuim (vers opgestoomd). Een goede espresso wordt gemaakt met vers gemalen koffiebonen (en dan spreek ik over seconden, minuten). En binnen de kortst mogelijke tijd wordt hieraan vers opgestoomde melk + melkschuim toegevoegd.
Die pakjes prefab koffie lijkt in niets op een echte cappuccino. Ga maar eens proeven een in echte en goeie koffiebar (geen gewoon café of restaurant, want daar brouwen ze er ook niets van).
Na een goeie cappuccino moet je zeker een half uur een hemelse smaak in je mond houden....