Stoppen met Energy Drink en COla. Hoe doe je dat?

Deze dranken drink ik vrijwel iedere dag. Maar de tandarts en huisarts hebben mij vertelt dat ze veel te veel suiker en cafeine bevatten. Dus hoe moet ik stoppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Volgens mij heb je er een verslaving aan overgehouden... Zo kan ik uit je vraag opmaken.
Je zou natuurlijk gewoon kunnen stoppen met drinken, als dit echt niet lukt zou je ook kunnen doen dat je bijvoorbeeld elke week één blikje minder gaat drinken. Zo kan je lichaam er langzaam aan wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohhh...
Dan valt het nog wel mee...
Ik zou eerst proberen geen energy drink meer te drinken, dat doe je de eerste week, en dan ga je om de twee weken of om de week steeds één blikje cola minder drinken.
Totdat je het uiteindelijk niet meer nodig hebt. Als je dat kunt volhouden zul je er vast wel vanaf komen! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ice tea beter dan cola dan? Zit ook veel suiker in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is gewoon het beste wat je kunt drinken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mriek Ice tea bevat minder calorieën dan Gewone coca cola.
Maar Coca Cola light bevat maar 1 calorie. dat is minder dan Ice Tea (Per 100ml)

Andere antwoorden (1)

Het is heel moeilijk om te stoppen. Of het nu om roken gaat of energie drank.

Het beste wat je denk ik kan doen is minder blikjes energie drank gaan drinken.
Elke dag 1 tje minder.
Of anders iets anders daarvoor in de plaats te doen.
Dat helpt ook nog wel eens.
Bijvoorbeeld: kauwgum kauwen, vitamin water drinken etc.
Dat is gezonder, en ook lekker