Alcohol percentage

voorbeeld : een likje liquer 24% verdund met 4x water blijft het alcohol percentage hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
jc54
13 jaar geleden
Alleen als je water met 24% alcohol gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL

Antwoorden (3)

Het percentage alcohol in die hoeveelheid zal dan 6% zijn....

Toegevoegd na 40 seconden:
(wel goed schudden!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet, alleen de hoeveelheid alcohol blijft hetzelfde. Stel je hebt 1 liter vloeistof, met 24% alcohol. Dan heb je 0,24L alcohol. Gooi je hier vier liter water bij, dan heb je 0,24L alcohol in 5 liter vloeistof. Dan heb je 0,24/5*100=5% alcohol over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alcohol percentage blijft gelijk. vloeistof wordt alleen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even goed nadenken gerardbram.