In welk gebied wordt het meeste bier gedronken per inwoner?

Toegevoegd na 4 minuten:
IN NEDERLAND ?

Weet jij het antwoord?

/2500

In de Tsjechische Republiek drinken ze 160 liter per persoon per jaar. Dat is de wereldkampioen. Wij moeten het hier doen met een schamele 17e plaats.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count...

Natuurlijk waar de meeste mensen wonen,maar als je naar aantal inwoners en aantal liters bier kijkt dan denk ik in Brabant.

West-Friesland, is algemeen bekend.

Bronnen:
www.nhd.nl

Ik denk niet dat er een significant verschil is tussen gebieden in Nederland. Toch denk ik dat in Amsterdam relatief het meeste bier wordt gedronken, aangezien daar veel studenten wonen en uitgaan. Wat het gemiddelde behoorlijk opkrikt

Ik denk in Noord-Brabant. Ik heb er zelf altijd gewoond en woon nu in Rotterdam. Ik merk dat de mensen hier in Zuid-Holland over het algemeen veel sneller dronken worden dan de mensen die ik ken in Noord-Brabant. Kan zijn dat dit totaal niet klopt hoor, ik kan verder geen statistieken hierover vinden.

Sowieso Brabant & Limburg :)

Ik denk dat Lichtenvoorde zeer hoog scoort.

Ik denk/weet haast wel zeker in DUITSLAND en OOSTENRIJK, want daar krijg je van die grote pullen....DAT HET TWEE KEER ZO SNEL GAAT. Toegevoegd na 49 seconden: oeps, je zegt in Nederland, waar het meest gevoetbald wordt!

Tubbergen in Twente

In Limburg, zie bron.

Bronnen:
www.cultclick.nl/media/pdf/bierboek.pdf

Bij mij thuis.

In Juba in zuid-Soedan. Mijn hemel, wat kunnen die lui zuipen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100