Zijn thee capsules/supplementen gezonder dan het drinken van normale thee?

Ik drink (brandnetel)thee met de reden dat het gezond is. Echter om het gezonde effect van thee effectief te benutten, is het al gauw nodig om meer dan vier kopjes per dag te drinken.

Een thee supplement bevat een extract dat zogezegd gelijk staat aan vaak iets van 20 kopjes. Dit is uiteraard gemakkelijker te nuttigen en minder slecht voor de tanden. Maar ik kan me voorstellen dat hier ook nadelen aan zitten.

Wat is een betere keuze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1K

Antwoorden (4)

Het beste is ,ga in de lente dag de natuur in en zoek verse brandnetels.
Droog ze en zet hier thee van.
Of eet het als spinazie.
Ik ken een zeeman die op een boot woont in a,dam en deze man is is al 80 jaar.
Hij doet dit al tientallen jaren.
Bij controle van zijn bloed ,zegt de arts ieder keer dat hij het bloed heeft van iemand van 20 jaar.
Hij is vitaal en aan zijn leeftijd is het niet te zien dat hij al 80 is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooeeh sorry, ik heb je per ongeluk ge-mind! Dit moest een plus zijn, dus ter compensatie krijg je em ergens anders :-)
De thee is het beste. Capsules, dat gelijk is aan 20 kopjes is veel te veel op een dag. Houdt het gewoon op natuurproducten. 3 kopjes is voldoende. Maar brandnetelthee niet langer dan 3 maanden achter elkaar drinken. Las daarna een pauze in. Heb dit ooit gehoord van iemand. Groene thee is ook een prima alternatief. Anders White thee. Wel wat duurder, maar zeker zo gezond. Wissel het geheel wat af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt van supplementen aangegeven dat het NOOIT een vervanging is voor gezond eten, en verse thee (dus in jou geval verse brandnetels).

Ik drink tegenwoordig tijdens het sporten citroen water. Ik moet er niet aan denken om dit uit zo een klein geel flesje te halen. Nee, ik pers liever een verse citroen uit!

Ik geloof nog dat het gezonder is als het voedsel zo min mogelijk verwerkingen heeft doorstaan.

---

supplementen zijn voor mij meer om tekorten tijdelijk aan te vullen, totdat het lichaam het zelf weer kan.

Dat brandnetelthee gezond is, geloof ik direct van je. Gezond is natuurlijk algemeen, dat is ook een gezonde maaltijd met verse groenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als je met mate alles eet en drinkt kan het geen kwaad. Zo ook met capsules/supplementen.

De hoeveelheid van een capsule cq-20 kopjes thee, lijkt mij overbodig.