hoeveel flesjes bier van 0.20cl mag ik drinken voor ik de wet overtreed ivm rijden onder invloed? en hoeveel van 25 cl?

Toegevoegd na 16 minuten:
ik bedoel het anders, ik zal een voorbeeld geven.
Bv, je drinkt 3 flesjes van 20 cl en een kwartier later rijd je met de auto naar huis? Mag dit? of zijn het er maar 2, en hoeveel zijn het er bij 25 cl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
9.7K
Kimath
13 jaar geleden
als je moet autorijden, gewoon helemaal geen alcohol drinken! Geen risico nemen.

Antwoorden (4)

0. Je mag niet rijden en drinken tegelijk. De minimum promillages die je mag hebben zonder problemen zijn er omdat de apparatuur niet nauwkeurig is, en je via normale vertering ook alcohol in je bloed kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt niet uit hoeveel je ervan drinkt, de 1 kan er nml beter tegen dan de ander, dus het is niet aan te geven hoeveel jij er kan drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste flesjes zit 33 cl. .... en als je een beginnende autobestuurder bent, dan mag je maar een alcohollimiet van 0,2‰ voor de eerstvolgende 5 jaar dat je je rijbewijs hebt.
Heb je al 5 jaar je rijbewijs, dan mag je 0.5‰ in je bloed hebben.

Nu wijst 0,2‰ op 1 glas bier per uur en 0.5‰ op 2 per uur.
(dat zijn glazen, geen flesjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niet drinken, maar dat is geen antwoord op de vraag.
Ga uit van ongeveer 0.15 promille per glas normaal geschonken alcohol.
Probleem is dat ieder lichaam anders reageert op de opname en afbraak van alcohol, vandaar dat het moeilijk is om aan te geven wat je wel/niet kan drinken voordat je de fout in ga.
Komt bij dat je ook nog eens beginnend bestuurder kan zijn en dan mag je bijna helemaal niets drinken.
Ik zou zzzeggen ga met vrienden uit en zorg dat er eentje de Bob speelt, hoef jij niet te rekenen.