Ingrediënten (4 pers.):
3 eetlepels suiker
1/2 liter melk
3 bananen
3 bolletjes vanilleijs

Bereiding:
Snijd de bananen in kleine stukjes en doe ze in een kom. Voeg de suiker toe en meng. Daarna de melk en het ijs erbij en goed mixen. In hoge glazen schenken.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een banaan in stukjes, twee bolletjes roomijs of een beker softijs, klein beetje melk en dan in de blender of met de staafmixer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ingrediënten voor 4 personen

400 ml melk, 4 bananen, 6 bolletjes vanille roomijs, 1 pakje vanille suiker (voor echte zoetekouwen 2)
Hulpmiddelen

Blender, staafmixer.
Voorbereiding

4 bananen in kleine stukje snijden, ijs klaarzetten en het pakje vanillesuiker ook alvast pakken.
Bereidingswijze

Melk, bananenpartjes, het ijs en de vanillesuiker in de blender doen en vervolgens een minuutje (of langer indien nodig) laten draaien die blender.

Dit gerecht kan natuurlijk ook met ander fruit (aardbei, peer, meloen). alleen bij kiwi moet je opletten !!!! Dit moet je eerst koken, anders gaat de kiwi in combinatie met de melk schiften. Als de kiwi eenmaal een paar minuutjes is gekookt gebeurt dat niet meer !!!
Serveertips

In glas doen met een lieftallig rietje, op zich heeft zwaar optuigen niet zoveel zin omdat het op is voordat je er erg in hebt. het is zo lekker..hahaha.

Je vindt er ook veel als je bananenmilkshake bij Google intikt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een recept voor een echt lekkere, koude, dikke bananen milkshake!

Ingrediënten voor 2 personen:

1 banaan
100 gr roomijs
150 ml melk
1 el honing

Bereidingswijze:

Een banaan schillen en in stukjes snijden.
100 gr roomijs toevoegen
Melk en honing bijvoegen
Mixen in de blender en klaar is je shake.

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder icecream is het ook lekker hoor. Gewoon 2 bananen in stukjes in de blender, dan net zoveel melk toevoegen tot de banaan goed onder staat, ev wat kaneelsuiker erbij als je van zoet houdt. Extra kan je ook nog wat fruitsap toevoegen (liefst versgeperst) ipv de suiker. En dan blender aan tot alle stukjes weg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens met vorige antwoord. twee bananen in blender, ca 300 ml melk erbij en om hem lekker koud te maken, gewoon een paar ijsklontjes erbij, geeft veel geratel maar ik doe het al jaren en mijn blender is nog helemaal heel.
Die suiker vind ik ook niet bodig, als je daarmee begint wen je aan de zoete smaak.

alternatief en dat vinden wij geweldig, deel van de melk vervangen door een portie (magere) joghurt of kwark, heb je een joghurt-shake banaan, helemaal lekker