waarom smaakt de coca cola in andere landen anders als hier in nl?

heb cola gehad in Canada en Polen en hier natuurlijk, maar smaakte bij alledrie anders, je zou toch denken, geheime ingredienten, moet overal hetzelfde smaken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
22.2K

Het beste antwoord

in andere landen zijn meer of juist minder voedingsstoffen/kleurstoffen toegestaan. Tevens ze gebruiken ook ander water als basis wat dus ook weer een andere smaak heeft. zo heeft de coca-cola in de verenigde staten in laten we zeggen california een andere smaak dan bijvoorbeeld in de staat florida.

niet alleen de smaak is verschillend per landen maar ook de prijs, de coca-cola in nederland is bijvoorbeeld duurder ten opzichte van bijvoorbeeld America.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat deze soms ook anders is.dat heeft te maken met de smaak van een volk bv zoeter, en wat wettelijk is toegestaan aan bv kleurstoffen en zo.de verschillen zijn meestal klein, maar een echte kenner merkt het wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
zo merk je bv dat fanta in spanje ook veller van kleur is en heel anders smaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De smaak wordt vaak per land aangepast. Daarnaast wordt bij de 1 meer aangemaakt met water als bij de ander. Het is een kwestie van de juiste balans per land te vinden.
Toevallig las ik van de week een stukje dat de beste en lekkerste coca cola in Slovenie en Croatie wordt geschonken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat elk land zijn eigen regels heeft, wat wel en niet
mag.
In Duitsland zijn b.v de kleurstoffen heel beperkt, dit in
tegenstelling van b.v Nederland.
Overigens het is niet alleen met coca-cola zo, maar met
meerdere producten b.v sigaretten-vanillevla-borrel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een lezing van Coca Cola op mijn school is ons uitgelegd dat het verschil per land in smaak komt door onderzoek waar de mensen in dat land van houden.

Als de smaak ook maar iets veranderd in een bepaald land kunnen zij zo verschrikkelijk veel omzet ineen keer verliezen.

In sommige landen, bijvoorbeeld in Duitsland hebben ze de vanille Coca Cola en de Cherry Coca Cola nog heel veel te koop terwijl hij hier in Nederland niet of nauwelijks te verkrijgen is, gewoon om dat het minder populair is.

Dus het smaakverschil is gewoon een slimme marketingtruc.