Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Proef je verschil,,als je bier uit een glas drinkt,,, of zo uit de fles.?

Toegevoegd na 2 minuten:
Vaak zie je mensen die nooit een glas willen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, omdat, als je uit een fles drinkt, de geur(sensatie) veel minder is. En geur is een groot onderdeel van smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bier direct uit de fles zal meet koolzuur bevatten dan bier dat in een glas geschonken is. Dat verschil zul je wel proeven/voelen.

Toegevoegd na 22 seconden:
meer bedoel ik...
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Dat is waarom ik het nooit uit de fles of het blikje drink. Uit een glas vind ik smakelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat proef je zeker. Je neus heeft namelijk ook een functie als je proeft. Het proeven en ruiken geeft samen een geursensatie. Ook is het zo dat wanneer je uit het flesje drinkt, dat je meer koolzuur tegelijk binnen krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij bier drinken uit een glas zul je een grotere smaaksensatie beleven.

Allereerst is het product voor het oog veel aantrekkelijker, als het biertje in het juiste bierglas geschonken is. Kleur en schuimlaag zijn zo mooi te aanschouwen. Iets wat niet te zien is, als het bier vanuit de fles gedronken wordt.

Daarnaast is de geur van het biertje veel beter te ruiken, als het bier in een glas zit. Reuk bepaalt voor een belangrijk deel de smaak.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding