Espressomachine met stoompijpje of melkreservoir?

We zijn op zoek naar een goeie, maar betaalbare espressomachine.
De machines met melkreservoir zijn best wel duurder.

Is zo'n reservoir nou echt veel handiger dan een stoompijpje?
Krijg je met een stoompijpje een stevige schuimlaag? (Lepeltje blijft erop liggen)

AANVULLING:

Heeft iemand ervaring met zowel een stoompijpje als melkreservoir?

Geeft een stoompijpje net zulke goeie schuim?
Zet je vaker cappuccino als je een melkreservoir hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
6K

Het beste antwoord

Ik heb eerst een apparaat met stoompijpje gehad. Even oefenen en je hebt het perfecte schuim te pakken.

Nu heb ik een alles-in-1 apparaat (wel een hele dure, dus ik weet niet of dit ook voor de wat meer betaalbare geldt) en daar komt het schuim er ook perfect uit.

Voor mij het enige verschil is dat mijn lichaam niet meer precies doet, wat ik wil en dat ik bij een volautomaat minder troep maak.

Ik vond het wel authentieker om zelf te schuimen en de piston te vullen met versgemalen koffie.

Probeer het de verschillen eens uit. Bij bijvoorbeeld Simon Levelt kan je de meeste apparaten uitproberen in de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb een Espressomachine van Saeco met stoompijpje. Ben hier erg tevreden over. Hij was ook redelijk betaalbaar. Drink zelf graag cappuccino en die maakt hij prima. De schuimlaag is stevig. Om een goede schuimlaag te maken, moet je wel even een paar keer oefenen.
Het nadeel van het stoompijpje is dat het proces wat ingewikkelder is. Het voordeel is dat je per keer de melk uit de koelkast haalt en dat niet (te) lang in het reservoir zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel je mening (heb ook een Saeco); +1
Nespresso, Nespresso, Nespresso voor thuisgebruik de allerbeste oplossing. Ieder kopje is vers en het best te vergelijken met zijn Italiaanse broertjes. Nespresso heeft nu ook een machine met melkreservoir. Trouwens die kan je ook los krijgen. In diverse steden heb je Nespresso winkels, vaak gevestigd in de Bijenkorf. Laat je daar eens adviseren, het is wel iets duurder maar dan heb je ook wat.
Nespresso, what else!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een nespresso apparaat en een losse nespresso aerocinno. Ben je goedkoper, beter en flexibeler uit en heb je oneindig veel meer keuze in het espresso apparaat. De aerocinno is top en kost ongeveer 70 euro en is eenvoudig te reinigen.