Waarom heeft met name de Kampioen (van de ANWB) vaak 'aparte' reclames in haar blad?

Zojuist zat ik weer de Kampioen door te bladeren en het valt me altijd op dat er in dit tijdschrift vaak opmerkelijk andere reclames staan dan in bekende tijdschriften. Reclames als cruises, handige stoelen voor ouderen, voorwerpen waar je weinig aan hebt (over het algemeen genomen).. Ik kom ze alleen maar in dit blad tegen.

Heeft dit met de goedkope plaatsingtarieven te plaatsen, met de doelgroep of ergens anders mee?

Overigens, met het woord apart bedoel ik dat ze opvallend anders zijn dan in andere tijdschriften. Ik wil hier niet mee zeggen dat ik ze vreemd of verdacht vind.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Elk blad heeft reclames die op de doelgroep zijn toegesneden. Luxe bladen adverteren voor Rolex of luxe vliegreizen of peperdure vulpennen.
De kampioen is echt een volksblad, het wordt door 'iedereen' gelezen, ook door mensen met minder te besteden en door ouderen. Vandaar de advertenties voor instapbaden, levervlekverwijderaars maar ook cruises en allerlei vakanties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft absoluut met de doelgroep te maken.
De kampioen is vooral op ouderen gericht (jongen halen de info wel van internet)
Een fijne bijkomstigheid is natuurlijk de prijs voor een advertentie. Die zal zeker lager zijn dan bij een commerciele glossy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lager? De kampioen is wel het blad met de hoogste oplage van heel Nederland.
De kampioen is het grootste magazine van Nederland.
Het wordt 3,7 miljoen keer in de bus gegooid per maand. Dat is zo veel, dat adverteren zeer kostbaar is in dit blad.
Het trekt een special soort adverteerders aan die je nauwelijks elders ziet, met name door de oudere lezers.