Wat is een originele invalshoek voor een rubriek over mensen met een nieuw huis?

Ik moet een rubriek bedenken en uitwerken en ik weet het echt niet!! Ik heb deze rubriek al een keer gemaakt maar deze is afgekeurd omdat het artikel geen duidelijke functie heeft (vermaak, info, advies etc.) Weet iemand een origineel format? Medium = tijdschrift

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Vermaak, info en advies. Ok.

1. Namen: New Crib

2. Insteek:

Telkens het achtergrond verhaal vertellen van iemand met een nieuw huis. Per toerbeurt komt dan een ander type aan het woord.

3. De typen betreffen de diverse redenen om een nieuw huis te betrekken.
1. Door een andere baan verhuisd zijn
2. Door gaan samenwonen
3. Door gaan trouwen
4. Gaan studeren
5. Na studie het eerste echte huis
6. Door gezinsuitbreiding groter gaan wonen
7. Doordat de kinderen het huis uit zijn kleiner gaan wonen.
8. Door een prijs gewonnen te hebben
9. Doordat je vorige huis is afgebrand.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als naam lijkt mij leuk: Ons nieuwe nest. De rubriek zou kunnen gaan over: waar komen de mensen vandaan, wat huisvesting betreft, deel van het land, stad of dorp, net getrouwd, dus het hele voorgeschiedenis verhaal. Daarna het nieuwe huis, dat groter is, beter geisoleerd, mooiere tuin, betere buurt. minder verkeer. andere scholen, meer kamers , openbaar vervoer.winkels, werk enz. Dus de alle redenen dat men een nieuw huis wil. Heb je hier wat aan of heb ik het verkeerd begrepen ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nieuw huis: nieuwe buren, nieuwe keuken, behangen en kleuren uitzoeken. Je begint eigenlijk een klein beetje opnieuw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verhuizen in 'crisistijd'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of iets over Van nieuw huis naar míjn huis.... dus hoe de nieuwe bewoners hun huis eigen gemaakt hebben..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vergelijk verschillende nieuwe huizen aan de hand van een in te richten (of ingericht) vertrek en diep dat uit. Hoe richten mensen bijv. hun woonkamer in en hoe komt de inrichting tot stand?; Welke criteria stellen zij daarvoor?; Wat moet er beslist wel in?; Wat absoluut niet?; Welke geschiedenis steekt er achter hun meubels?; wie van de partners bepaalt de kleuren en de inrichting?; etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag een paar mensen die verhuisd zijn wat ze hebben weggegooid uit/achtergelaten in hun vorige huis. Aan de hand van wat ze weggooien, kun je een leuke invalshoek bedenken voor hun nieuwe leven.
Wat is trouwens je doelgroep? Tijdschrift is zo algemeen. Wat voor soort tijdschrift is het?