Waarom is Digitale televisie bij UPC zoveel duurder dan bij Ziggo?

UPC vraagt voor Digitale televisie basis € 4,50 extra per maand, bij Ziggo kost het niks extra's. Je moet bij Ziggo wel voor je eigen decoder zorgen en zelf een smartcard van ze kopen, maar daar zie ik alleen maar voordelen in. Ik heb een startpakket met een HD ontvanger gekocht en ontvang voor niks extra, 60 televisie zenders waarvan er 4 in HD. Bij UPC ontvang je voor die € 4,50 extra 10 zenders minder en niet eentje in HD. Ook het uitgebreide pakket voor 10 euro per maand is bij UPC veel minder uitgebreid dan bij Ziggo. Wat je er wel bij UPC ongevraagd bij krijgt is interactieve televisie, je kunt films bestellen die je moet betalen.
Ik zou met deze verschillen tussen UPC en Ziggo geen problemen hebben als iedereen gewoon kon kiezen van wie hij Digitale televisie afneemt via de kabel, maar nu kan dat dus niet en betaalt iemand in Amsterdam 4,45 meer voor 50 digitale tv kanalen dan iemand in Tilburg die 60 digitale kanalen kan bekijken. Ook kun je bij UPC op een moderne televisie niet zonder kastje kijken, iets wat bij Ziggo wel kan. (moet je wel een bepaald type tv hebben)
Er zijn natuurlijk wel andere mogelijkheden om tv te ontvangen, maar kabel is toch het eenvoudigste met de beste kwaliteit, voor satelliet ontvangst heb je een schotel nodig die niet iedereen kan of mag plaatsen, en digitenne is gewoon te slecht voor een grootbeeldtelevisie en het aantal kanalen is wel erg beperkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (6)

Omdat ziggo redelijk nieuw is op de markt en probeert hierdoor klanten te krijgen. Als ze eenmaal voldoende klanten hebben gooien ze de prijs wel omhoog. Zo werkt het met die bedrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkijk je niet op ziggo. Ze hebben meer dan een miljoen klanten, en zijn daarmee de grootste op de markt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal de prijs binnenkort wel omgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar geloof ik niks van, hooguit correcties op 1 januari.
Er komt nu juist concurentie op de kabel tv markt
Ik zit bij UPC, en heb met mijn digitale HD decoder tevens een harddisc-recorder, zo'n 60 extra zenders t.o.v. analoge t.v. waarvan er tegenwoordig ongeveer 20 in HD.
Dus..........
En ja, ik betaal dan misschien een euro of 7 per maand meer, maar daar heb ik dus ook interactieve t.v. voor, gratis spelletjes voor de kinderen, en volgens mij nog meer diensten, waar ik persoomlijk geen gebruik van maak.
13 jaar geleden
Ik heb geen idee van prijzen van andere aanbieders, maar ik betaal bij UPC voor de hele rimram ongeveer 65 euro per maand. Met de hele rimram bedoel ik dus, radio,tv,( ongeveer 90 zenders) internet, en telefoon,waarbij alle telefoon gesprekken behalve de 0900 en de 06 nummers gratis zijn,dag eb=n nacht.En daar is ook de mediabox in begrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vindt upc waardeloos en erg duur maar ziggo hoor ik op tv radar dat het ook niet zo goed is ik heb tele2 en dat bevalt ontzettend goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziggo is helemaal niet goedkoper, hoe kom je erbij?
Kwaliteit en service is ook nog eens slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 'gratis' decoder moet betaald worden, net als de investeringen in nieuwe snelle netwerken.
Verder heeft upc een zeer sterke marktpositie en ze kunnen dus tot op zekere hoogte vragen wat ze willen.