Hoe zorgen zangers/zangeressen er op TV voor dat ze in de juiste camera kijken?

Ik keek laatst K3 zoekt K3 terug en vooral bij solo's keken de kandidaten vaak in een bepaalde camera. Toch ging het ook soms mis en keek de kandidaat bijvoorbeeld naar links terwijl ze van voren werd gefilmd. Wordt dit allemaal geoefend of..? (In dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Rd7FU4CKXWY zie je bijvoorbeeld dat de kandidates op het begin in de camera kijken, maar de rechter kandidate op 00:30 een fout lijkt te maken door te denken dat de camera nog steeds van links komt.)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Antwoorden (1)

Er brandt een rood lampje bij de camera die op dat moment het beeld opneemt. Als ze even daar niet goed op letten is het inderdaad mogelijk dat er inmiddels bij een andere camera het lampje brandt. Zodra ze zien dat het lampje bij de camera waar ze heen keken uit is zoeken hun ogen direct waar ze dan wél heen moeten kijken.
Amadea
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Naast het lampje, hebben ze natuurlijk ook gerepeteerd van tevoren. Dus doen zoals ingestudeerd en ter controle het rode lampje in de gaten houden.