Is dit toeval, bewust sarcasme of gewoon een vreemde manier van marketing?

Bij gebrek aan beter keek ik net naar het programma "Te dik, van dik naar dun" op SBS 6. Tijdens het laatste reclameblok viel het me op dat er 3 directe (van Snickers, Venz hagelslag en Fanta) en één directe en indirecte (van Jakult, waarin een zak patat te zien is) reclames voorbij kwamen die met eten en drinken te maken hadden. Is dit puur toeval, zit er een opzet achter, of is het niks meer en minder als puur sarcasme?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het kan ook strategie zijn. Aangezien je net naar een programma hebt zitten kijken waar veel eten in voorkwam, krijg je vanzelf trek. Het kan dus zijn dat ze daarom reclames laten zien met Snickers, Venz en Fanta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Reclame's hebben inderdaad altijd een strategie die vaak zijn afgestemd op het programma zelf. Reclame's zijn er om geld te verdienen dus de bedoeling is dat jij dat snoep koopt. Ze gaan er dus vanuit dat je trek krijgt door het programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk hoort het er gewoon bij.
Omdat het net zoals hierbij is vermeld: een programma is dat over eten en drinken gaat. maken ze ook reclame in die shows(sluikreclame) In GTST aten ze ook alleen maar Pringles. dus is er wel wat aan de hand ;)