Voor welke leeftijdsgroep is SouthPark eigenlijk bedoeld?

SouthPark is een leuke tekenfilmserie,maar ik vraag me af,voor welke leeftijdsgroep dit bedoeld is.Mijn zoontje van 12 kwam laats met de vraag wat een 'blowjob' is.Hij had dit woord gehoord in SouthPark.Is deze serie bedoeld voor zijn leeftijdsgroep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
4.5K

Antwoorden (9)

Ik Vind het persoonlijk wel geinig op zich.
Maar ik denk dat 12 jaar echt te jong is.
Zeker minimaal 18 wat mij betreft, ook al zegt kijkcijfer jonger.
Er zit veel sex en geweld in.
En elke aflevering gaat Kenny dood door een of ander ongeluk, waar ook bloed bij komt kijken.
Echt niet geschikt voor onder de 18.
Beterzelfs nog ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SouthPark is een tekenfilm en doet dus vermoeden dat het voor jonge kinderen is, maar dat is toch echt niet zo.
Volgens mij wordt deze serie ook vooral 's avonds uitgezonden.
Vanaf welke leeftijd? Ja ik zou zeggen kijk zelf eens een paar afleveringen dan kan je kijken of je vind dat jouw kind dat mag/wil/kan zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12+ het is namelijk echt te grof voor kids onder de 12
et als het bloed en de steeds weeer stervende kenny ;)
ik denk dat als een kind van onder de 12 het heeft gezien er misschien nachtmerries van krijgt of hij/zij snapt de meeste sexuele grappen niet en raken in de war
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel: South Park is bedoeld voor volwassenen. Om precies te zijn, volwassenen die een beetje bij zijn met de actualiteit in de VS en de rest van de wereld.

Die blowjob is het punt niet eens, het is de messcherpe satire die aan kinderen nog niet besteed is.

12-jarigen kunnen vaak erg lachen om deze serie, maar dat komt door het hoge poep-en-piesgehalte, terwijl ze de eigenlijke thema's helemaal niet meekrijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord.
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker +1
Ik denk met de ontwikkelingen van nu dat south park geschikt is voor tieners van een jaar of 14/15. tieners zijn tegenwoordig namelijk eerder bezig met seksualiteit en het experimenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
South Park doet vermoeden omdat het een tekenfilm is dat het voor kinderen is, maar het is toch echt voor de oudere kinderen/volwassenen. Zie ook de onderstaande link maar over een klacht bij de kijkwijzer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijkend naar mijn kinderen denk ik dat ze het vanaf ongeveer 16 zelfstandig kunnen kijken, vanaf 12 met een ouder erbij die uitlegt waar het eigenlijk over gaat en ook op tijd de knop omdraait als het te erg wordt. Behalve dat het vaak vunzig en grof is, valt er ook een hoop van te leren en lig ik keer op keer in een deuk als ik meekijk.

De satire is soms zo snijdend en specifiek Amerikaans dat ik hem zelfs niet begrijp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Southpark is dan ook zowel op de jeugd als op volwassenen gericht. In de serie komen regelmatig characters van historische figuren of
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er Keniaanse kinderen in de leeftijd 6-18 ademloos naar zien kijken. Misschien zijn die slimmer dan nederlandse kinderen. Of ze kennen beter engels.