Wat is het nut van zo'n TV show/serie introtune?

Als je iets anders aan het doen bent kan het wel handig zijn dan weet je wanneer het programma begint.
Bij veel Amerikaanse sitcoms vooral zit die tune vaak echter niet aan het begin, duurt het vaak bijna een hele minuut & en is het beeld ook nog steeds hetzelfde. En om nou xxx keer naar het zelfde liedje te luisteren....
Op 30 afleveringen x 1 minuut, 30 minuten tijd vergalt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Deze intros worden gebruikt voor herkenbaarheid.
Zo kent iedereen het muziekje van starwars.

De verplichte onderdelen moeten binnen 2 minuten worden laten zien in Amerika. Dit mag ook tijdens het voorstukje. (zoals bij.v de tv show Glee)

Het is dus geen marketing maar een simpel feit dat mensen het herkennen als de serie.
Men herkent iets sneller aan geluid dan aan het zicht. Dit is vooral bij sitcoms het geval.

Dus de herkenbaarheid van de serie is het sleutelwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herkenbaarheid is gewoon marketing hoor ;) Je zorgt dat je show herkenbaar is, een gezicht krijgt. Kortom je bouwt daarmee aan een herkenbaar merk.

Andere antwoorden (1)

Om (verplichte) informatie te tonen zoals de titel, credits en parental rating. Waarom het altijd hetzelfde is en niet varieert? Het lijkt mij een stukje marketing en herkenbaarheid.