hoe zit het met de tv rechten bij de trouwerij van het engelse koningshuis?

als er een belangrijke sportwedstrijd is dan wordt er flink voor betaald om het uit te mogen zenden.
nu gaan kate en williams trouwen en zijn er echt veel zenders wereldwijd die het uitzenden maar hoe zijn die rechten verkocht?
ik neem aan dat het koningshuis hier ook wel aan wil verdienen zeker als het zo'n goudmijn of doen ze daar niet aan?
en zo wel om welke bedragen gaat het dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het gaat hier om iets dat in het openbaar gebeurt en dan is er gewoon sprake van vrije nieuwsgaring en is er helemaal geen sprake van rechten.
Verder is het zo dat de de Engelse staat de meeste kosten van het huwelijk betaalt en ook nog eens het koningshuis betaald en dan heeft het koningshuis dan ook geen rechten, maar de Engelse staat. Maar omdat het openbaar is mag het dus gratis ter beschikking worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De tv-rechten zijn gratis ter beschiking gesteld.
bamibal