Hoe kan een programma als The voice of Holland zoveel kijkers blijven trekken, wat is de kracht ervan?

Terwijl het lang niet de eerste talentenjacht is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Powergen
12 jaar geleden
Ik denk de bekendheid, als je niet kijkt wordt je door veel mensen meteen in een hokje gedouwt. Het lijkt wel of je er mee moet kunnen praten, kan je dat niet, dan hoor je er niet bij. Denk ik..

Het beste antwoord

Persoonlijk denk ik door de jury en de coaches die er gekozen worden. De deelnemers kunnen ook hun eigen coaches kiezen en zo is het dus niet meteen iets wat door het publiek wordt bepaald.

Ik kijk het niet iedere keer, want daarvoor vind ik het niet interessant genoeg. Juist doordat er zoveel talentenjachten zijn.
Maar als ik het kijk dan word ik toch wel geraakt door de talenten die er in zitten. Ze kunnen echt zingen en het is gewoon goed te volgen zonder een hele aflevering te moeten kijken.
Ik denk dat het voor jonge mensen gewoon leuk is om iets met muziek te volgen en dat die doelgroep daarmee ook normaal en doorsnee te zien krijgt.
Geen overdreven en decadent Amerikaans gedoe, maar gewone deelnemers die je talentvolle buren zouden kunnen zijn.

Misschien komt het ook doordat het illegale downloaden zo populair is. Er zijn minder winstgevende mogelijkheden om van gewone mensen sterren te maken. Ze draaien er verlies op als ze grote investeringen doen in maar één persoon. In de plaats daarvan laten ze de deelnemers vooraf al contracten tekenen en is het voor die deelnemers een goedkope manier om bekendheid te krijgen. Het is gewoon een nieuwe manier om nieuw talent te promoten. Maar ik geloof dat je er niet meer echt rijk van kunt worden. En ja die droom om dat te bereiken kan je op deze manier toch een beetje waar proberen te maken. De deelnemers doen er ook ervaring mee op.

De coaches zijn toch echt vaklui en ook de deelnemers hebben allemaal meer talent dan bij de meeste andere vergelijkbare programma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze hebben inderdaad het record van beste kijkcijfers bij een talentenjachtprogramma. 3,3 miljoen, het vorige record was 2,7 bij de eerste serie.

Hoe het komt? Een combinatie van op tijd inspringen op al het smartphone gebeuren, de mensen die meedoen, het spelconcept, de uitzendtijd, de enorme aantal pubers die kijken en elkaar opjutten, het smartphonespelletje (thuiscoach), het twitter/facebook/hyvesgebeuren en natuurlijk: een flinke portie geluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar een tijd geleden had je Idols, Popstars etc, hoe blijft het dan leuk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch toeval? ;) Gewoon een samenraapsel van toevalligheden en heel veel factoren. Het had ook kunnen floppen om de één of andere reden (lees: toevalligheid).