Hoe heet deze BBC Serie over (over)consumatie?

Gezien bij de NPO, zo'n 5 jaar geleden denk ik. Mogelijk uitgezonden door de VPRO.

Ik geloof dat het 3 tot 5 afleveringen waren, waarin de kijker op een luchtige, humoristische wijze even met de neus op de feiten wordt gedrukt wat betreft overconsumatie.
Je ziet vrachtwagens vol afval geleegd worden geleegd met een voiceover die je vertelt hoeveel afval de gemiddelde persoon in zijn leven produceert.

Ook worden er experimenten gedaan, vaag staat me iets bij van mensen met overgewicht die op een 'apendieet' worden gezet (enkel rauw fruit en groente), en tijdens hun dieet ook in de dierentuin zitten opgesloten.

De voiceover is een heel bekende stem die veel BBC series van commentaar voorziet.

Toegevoegd na 10 uur:
Dat van dat experiment met mensen met overgewicht komt inderdaad uit 'the truth about food', maar wat ik zo snel over die serie lees komt het eerste gedeelte van dat ik beschreef niet uit deze serie . Het kan zomaar zijn dat ik twee series door elkaar haal, misschien dat t twee series betreft die vlak na elkaar zijn uitgezonden. Herkent iemand misschien het verhaal van het afval?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de stem bedoel je David Attenborough zeker?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk t ja... ik kwam even niet op zn naam maar ik vermoed idd dat hij t was.

Het beste antwoord

Misschien The Truth About Food
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even gegoogled... Ja! het tweede stuk wat ik beschreef komt inderdaad uit deze serie, maar over het afvalgebeuren zie ik niks terug. Ik vrees dat ik twee dingen doorelkaar gehaald hebt.
Heel erg bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Volgens mij bedoel je "The men who made us fat".
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is het niet. Toch bedankt voor je hulp!