Hoe bouw je een acteurs cv op ?

Als ik mee wil doen aan figureren of een kleine rol wil spelen. Merk ik dat ze altijd om een CV vragen. Hoe ziet zo'n CV eruit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
2.8K

Antwoorden (2)

Niet zo veel verschillend als een "normale" CV. Waar je wel extra aandacht aan moet besteden zijn je uiterlijke kenmerken: lengte, kleur haar, postuur, etc. Tevens in welke leeftijdsrange je kan spelen, dus als je in het echt 20 bent, dan kan je rollen spelen van 16 t/m 28 (zoiets). Geef ook je sportieve kwaliteiten aan: lenig, goed in een bepaalde sport. Je rijbewijzen auto en/of motor. Wat je interesses/hobbies zijn.

Het belangrijkste is natuurlijk je (betaalde) werkervaring al dan niet in het acteergebeuren. Amateurtoneel kan je best op je CV zetten!

Op persoonlijk vlak: dat je heel flexibel bent en goed bent in wachten (want op de set is het merendeel wachten en nog eens wachten... op die 5 minuten dat je wordt geschoten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het helpt als je cursus acteren hebt gedaan.
Verschillende mogelijkheden:
http://www.laudius.nl/eigen-zaak/muziek-film/singleview/cursussen/acteur.html?gclid=CMXFraHjubYCFYhf3godjyIABQ

http://www.acteerstudio.org/algemeen.htm

Verder zijn er op de filmacademie vaak studenten die gratis acteurs zoeken voor hun projecten. Probeer daar aan mee te doen.

Mijn (stief)dochter heeft dat allemaal gedaan en als haar om een CV gevraagd wordt dan zet ze dat allemaal in een mail of brief.
Dus zo'n CV ziet er uit als een rijtje ervaringen......
En nu wordt ze regelmatig gevraagd voor reclames en zelfs tv series als figurante.

Je moet dus zorgen dat je zo veel mogelijk doet.