Hoe hebben ze de serie Earthflight van BBC gefilmd?

Wij zaten dat te kijken en we wisten maar niet hoe dat gefilmd is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je de laatste aflevering niet missen ; die gaat helemaal in op alle technieken die zijn gebruikt om de film zo te kunnen maken.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b018xsc1

Antwoorden (2)

Er is gebruik gemaakt van tamme vogels die terugkeerden na opnamen. Verder zijn ook onbemande vliegtuigjes gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De serie bevat beelden die zijn gemaakt door camera's die op de ruggen van vogels zijn bevestigd. Verder zijn onder andere geluidsarme helikopters, paragliders en een namaakgier gebruikt.

"To create its bird’s-eye view of the world Earthflight uses a host of extraordinary filming techniques including filming “imprinted” flocks from microlites, wild flocks filmed from model gliders and silent drones, full-sized helicopter with stabilised mounts and cameras on the backs of trained birds. "
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook hebben ze ganzenkuikens ingeprent op een ultra-light vliegtuigje, zodat ze mee vlogen met dat vliegtuigje, net zoals in die film met een meisje, dat ganzenkuikens adopteert, en ze met haar vader met twee ultra-lights de route leert, die de trekkende ganzen over Amerika maken.