waarom wordt het goed gekeurd dat de tekenfilms van tegenwoordig zo gewelddadig mogen zijn

vroeger had je de freggels, smurfen, mickey mouse club, telekids, teddy rupsspin, troetelbeertjes.
tegenwoordig heb je van die rare geweldadige tekenfilms.
Hoe komt het dat deze s'morgens op tv mogen komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ha, die Boks;

Behalve met de keuringsinstanties hebben de makers van cartoons ook te maken met veranderende smaak van het publiek. De oude Looney Tunes-cartoons en de vroege Disneyfilmpjes waren ook behoorlijk gewelddadig. Als je ziet wat Tom & Jerry met elkaar uithaalden is het een wonder dat ze elk filmpje wisten te overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tegenwoordig heb je hele instanties die bepalen welke leeftijd er bij een film past (kijkwijzer in NL).

als er zo'n instantie in het leven wordt geroepen dan gaan de gene die films maken (ook tekenfilms) de rand op zoeken.

Vroeger waren die instanties er niet, en werd er dus alleen gedacht aan het vermaken van het publiek. en dat deden ze met een zuivere dosis humor.

tegenwoordig moet er ook alles uit het dagelijkse leven inzitten, en dus ook een hoop geweld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geweldadig? als ik de tv aan zet op disney XD zie ik aleen maar veel te slecht nagesynchroniseerde americaanse troep op tv.

maar zoals al eerder is gezecht, het licht ook aan het programma. bob de bauwer is niet bepaald crimineel dus ja het zal wel aan het programa liggen.