Worden alleen mensen die medicatie nodig hebben via een opsporingsbericht op tv gezocht? (Belgische tv)

Het is mij opgevallen dat op de Belgische tv alle mensen in een opsporingsbericht "dringend medicatie" nodig hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Of er een opsporingsbericht op TV komt, ligt helemaal aan de situatie. Als er voor iedere vermissing direct een oproep op TV komt, dan gaan we er wel 20 per dag zien, en dat is ook niet de bedoeling.

Bij vermissingen gaat het in 9 van de 10 gevallen op, dat de persoon in 1 of 2 dagen gevonden is. Er is dus een bepaalde termijn, b.v. 2 of 3 dagen. En dan nog wordt naar allerlei gegevens gekeken, en daarop beoordeeld.

Als een jonge gezonde man van 40 vermist wordt, zal er minder snel een opsporingsbericht verschijnen, dan wanneer het een 15 jarig kind, of een 70 jaar oude vrouw betreft. Ook zal gekeken worden naar de levensstijl van zo iemand. Voor een avonturier zal minder snel alarm geslagen worden, dan voor iemand die vermist is, en altijd stipt om 5 uur thuis komt, en om half 11 in zijn bed ligt.

In het algemeen kun je zeggen, dat wanneer de vermiste persoon medicatie nodig heeft, er eerder overgegaan wordt tot het uitzenden van een opsporingsbericht. Vaak gaat het dan om oudere mensen, of mensen die psychisch niet helemaal goed functioneren. In dat geval zou de vermiste persoon niet goed in staat kunnen zijn, om het belang van de medicatie in te zien.

Verder geldt natuurlijk bij "dringende medicatie"dat het hier niet om oogdruppels of een pijnstiller gaat, maar is het duidelijk dat als de medicijnen niet worden ingenomen, dat levensbedreigend is.

Dat je vaak hoort in opsporingsberichten, dat er dringend medicatie nodig is, is natuurlijk geen toeval. Mensen die wat in de war zijn, zijn eerder vermist, dan mensen die lekker in hun vel zitten, en vaak gebruiken deze mensen al medicijnen om de psychische problemen wat te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat mensen die medicatie nodig hebben gevaarlijker zijn en daardoor eerder moeten worden opgespoord.