digitale tv krijgt amper nog beeld. hoe op te lossen?

wij hebben een digitale tv, de kwaliteit van beeld en geluid was altijd goed maar sinds enige tijd is het meestentijds minder. vlekken, stilstand enzovoort, maar er zijn ook momenten dat het allemaal vlekkeloos werkt.
waar moeten wij kijken om het probleem te achterhalen? kan het ook liggen aan de verbinding tussen tv en het kastje waar het signaal in huis binnenkomt?
kortom hoe pakken we probleem analyse aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
j5m
11 jaar geleden
Had ik laatst ook last van.
Kwam door onze kittens die iedere keer als ze aan het spelen waren tegen de elektriciteitskast aan stoten.
Waardoor trillingen ontstonden.
Weet nu tenminste waar het aan ligt.
En kan het zelf corrigeren.

Het beste antwoord

Vaak ligt het aan de interne bekabeling.
Hier een site welke je kan helpen bij je analyse.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aan een dergelijk antwoord heb je gewoon het meest!

Andere antwoorden (3)

Ik zou beginnen met het testen van de tv bij een buurman. ALs die daar goed werkt, is het dus NIET de tv.

Zet dat de tv met een korte kabel vlak bij de meterkast waar het signaal het huis binnenkomt. Heb je dan goed beeld dan zijn het DUS de kabels. Kijk de pluggen goed na en monteer ze opnieuw als dat kan, of vervang ze stuk voor stuk als het gegoten pluggen zijn.

Als je een CI+ module of externe digitale tuner hebt, kan het nog zijn dat de chip op de kaart in de module niet goed contact maakt. Die kun je dan nog even schoonmaken.

Zo moet de storing op te lossen zijn.
11 jaar geleden
Je zult moeten vertellen wat voor digitale TV je ontvangt.
Kabel, Digitenne, satelliet of internet....

Bij kabelTV is het meestal de coaxkabel tussen de muur en het kastje.
Bij Digitenne de plaatsing van de antenne (een buitenantenne is aan te raden)
Bij satelliet een verdraaide schotel, vocht in de kabel, of een losse aansluiting.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoals ook de andere antwoorden aangeven ligt het vaak aan de kabels. Als het signaal tot voor kort goed was is het meest voor de hand liggend dat een van de (schroef)stekkers aan de coaxkabel los zit. Vastdraaien en klaar.

Andere risicofactoren zijn stofzuigers en knagende huisdieren die een kabel beschadigen.

Natuurlijk kan het kastje ook stuk zijn...
Of de hdmi kabel tussen kastje en TV (maar die kans is niet zo groot)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is helemaal niet verkeerd om de ontvanger gewoon eens uit te zetten met het knopje - achterzijde misschien -
Dan reset die gewoon zichzelf
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Als je hem uitzet heb je geen last. :p