Dit is zijn vak. Het is alleen maar knap dat hij het al 20 jaar volhoudt, de meeste 'vakgenoten' halen dit niet. En zo te zien heeft hij er plezier in, dus waarom zou hij iets anders doen. Bovendien is de opzet van zijn shows wel steeds iets anders, en maakt hij films, cd's, theater. Al met al best veelzijdig voor een cabaretier dacht ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Paul de Leeuw kan helemaal niet zoveel. Zingen kan hij niet geweldig en acteren kan hij ook niet want dat doet hij altijd al. Humor is zijn sterkste wapen en dat is al 20 jaar zijn vak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn nog steeds veel mensen die zijn shows goed vinden, en dit is zijn vak.Tegen de tijd dat de populariteit minder wordt, zal hij waarschijnlijk zijn stijl pas veranderen, tot op heden is dit niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom Paul de Leeuw dit doet? Waarschijnlijk om dezelfde reden, waarom een ander al 20 jaar hetzelfde werk doet. Lijkt me simpel...

Ik ben zelf 5 jaar terug van branche veranderd. Ik ben echt in een fantastisch IT bedrijf terecht gekomen. Maar als ik terug kijk op die ruim 2 jaar dat ik daar gewerkt heb. Dan kan ik alleen maar concluderen dat er wel erg veel momenten zijn geweest dat ik iets gedaan heb in mijn specialisatie. En dit niet omdat ik dat op dat moment leuker vond, maar wel omdat ik op dat moment de beste was op dat gebied...

Uiteindelijk heeft het niet heel erg lang geduurd, voordat ik na mijn ontslag ZZP'er werd in mijn branche. En niet alleen, omdat ik het leuk en afwisselend vind. Maar vooral omdat ik er goed in ben. En dit al ruim 20 jaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar Paul de Leeuw echt goed in is, is improviseren. Hij bereid zijn shows wel goed voor, maar toch is alles onverwachts. Dit zal voor zijn medewerkers wel het lastigste zijn! Adje zal nooit precies weten wat hem gaat overkomen, en de pianist zal nooit weten wat hij moet gaan spelen.

Als je de improvisatie niet ziet, of niet snapt, is Paul de Leeuw gewoon een irritante lφl.

Wat wel al twintig jaar hetzelfde is, is dat hij ongeneerd met mensen omgaat. Dat is ook zijn kracht, je weet nooit wie hij onverwacht voor lul gaat zetten.

Ik vind trouwens wel dat hij goed kan zingen, maar de meeste van zijn liedjes zijn gewoon puur niet mijn smaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Never change a winning team.

Vaak blijkt als mensen zichzelf opnieuw proberen uit te vinden dat er een groot risico is dat de mensen er niet meer op zitten te wachten. Zolang hij dus zo succesvolo is en blijft kan ie beter niet teveel ingrijpends veranderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(sorry) maar dat is een mening... en die deel ik niet! met alle respect naar Paul, het is maar goed dat ie niet meer doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij komt er mee op tv. dus waarom het risico nemen wat anders te gaan doen en minder te verdienen..
Ik zelf kijk er liever niet naar ..
Maar ieder z'n eigen ding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paul de Leeuw doet zichzelf... Daarom is hij zo goed... En dat zal dus nooit veranderen... Was iedereen maar zo, dan was het veel makkelijkerder...