Zouden ze hetzelfde waarnemen?

Als je een medium als bijv. Derek Olgilvie er Shar bij elkaar in dezelfde ruimte zou zetten. Zouden ze dan hetzelfde waarnemen. (Ik bedoel dus niet of ze hetzelfde tafeltje en bankstel zouden zien voor de slimmerikken onder ons, maar ik het het over dezelfde geestwaarnemingen).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Ha, die Floorz;

Er is maar een waarneming die ieder TV-medium zonder uitzondering doet: kijkcijfers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik denk dat ze allebei keihard door de mand vallen omdat ze enkel maar doen alsof ze een medium zijn.
Mooie test zou dat zijn, trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet.
Tenzij ze gedachte lezen.
En als verbetering: Derek Ogivile
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn trucjes waardoor ze zogenaamde die waarnemingen doen. Ik denk dat ze uiteindelijk samen hetzelfde zouden zien om maar niet door de mand te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja leuk! Een min... Iemand die in dit onzin gelooft. Ik vind het een knappe techniek, die cold reading, maar het is niet meer dan slimme vragen stellen en mensen laten weten wat ze graag willen horen.
Hoewel sommige het niet willen geloven. TV mediums als Derek Olgilvie en Char kunnne helemaal niet met de doden praten. Ze maken gebruik van een techniek genaamd cold reading. Dit komt er in het kort op neer dat het "medium" vragen stelt op zo'n manier dat het lijkt alsof ze heel veel weten over de persoon. Maar in het echt vertellen ze zelf alle informatie. Van Char is vastgesteld dat ze haar publiek afluistert. Kortom helaas zien ze beide geen "geesten". Ze zien dus exact hetzelfde namelijk wat er fysiek in die ruimte aanwezig is. Wat misschien wel interresant is om te bekijken is de volgende uitzending van zembla. Hierin ontmaskerd Zembla de trucks van Char en laat ze zien hoe ze dit doet. Dus even voor de duidelijkheid Char En Olgivie zien geen geesten. Het is een truck.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb ook even een filmpje toegevoegd van Derren Brown. Hij doet precies het zelfde als Olgivie en Char het enige verschil is dat hij toegeeft dat het nep is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit mocht wel gezegd worden, ja... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat willen sommige mensen niet weten, Anne. Plusje om de min te compenseren.
Cryofiel
14 jaar geleden
Doordat ze beide dezelfde soort truc gebruiken, zullen ze dus vaak wel degelijk dezelfde dingen "zien". Ze zien immers datgene wat de mensen hen zelf vertellen.
Ik geloof best dat er mensen zijn die meer zien dan wij. Net als dieren een 6de zintuig hebben, kunnen mensen dit ook hebben.
Sterker nog als je blind wordt dan gaan andere zintuigen een niveau omhoog, dit gaat onbewust net als het waarnemen van geesten, verandering van het weer enz.

De vraag wat er zou gebeuren als deze 2 "mediums" bij elkaar in 1 kamer staan weet ik niet precies. Ik denk dat ze met verschillende geesten aan zullen komen, waarvan er wellicht wel een persoon tussenzit die bekend voorkomt bij mensen van deze test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zouden idd exact hetzelfde waarnemen,namelijk niets! Waar niets is,valt ook niets waar te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dezelfde kamer zouden ze elkaar napraten om zo de illusie in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat kunnen ze niet.
ze `zien`` allebij andere geesten,

die derek voelt al helemaal niet echt veel want toen ushi en dushi hem voor de grap hadden zou hij dat toch moeten voelen zou je zeggen,
hij weet wel wat babys zeggen maar een verklede vrouw merkt ie niks van hhihi
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je er wel op focussen, als Derek of Char een kamer binnen loopt dan moeten ze wellicht eerst focussen op alles in de omgeving. # Ik vond het ook vreemd dat Derek niet steeds dezelfde geesten om Wendy van Dijk zag, maar als Derek echt zou zijn, dan kan ik me best wel voorstellen dat hij zich moet focussen op hetgeen hij gaat doen.
ten eerste kiest een geest aan wie en hoe hij zich laat zien, ten tweede zijn geesten aanwezig op verschillende niveaus, dus is het mogelijk dat ze allebei een andere geest zien en allebei gelijk hebben.
Hebben jullie trouwens wel eens echt naar Ogilvie gekeken? Wat die zegt klopt bijna altijd 100% hoor, hij kan echt met overledenen communiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Shar onvergelijkbaar met Derek. Shar valt gelijk door de mand -dat is ze al gevallen dus is al niet meer nodig :)- Derek komt geloofwaardig over bij mij. Maar of dat werkelijk zo is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit. Deze personen leven van pure nep. Ze zouden misschien wel hetzelfde kunnen waarnemen, maar dat komt alleen omdat ze zich goed in elkaar kunnen inleven en de meest logische antwoorden zullen geven, waarvan de 1 verwacht, dat de ander dat denkt.