Zouden ze hetzelfde waarnemen?

Als je een medium als bijv. Derek Olgilvie er Shar bij elkaar in dezelfde ruimte zou zetten. Zouden ze dan hetzelfde waarnemen. (Ik bedoel dus niet of ze hetzelfde tafeltje en bankstel zouden zien voor de slimmerikken onder ons, maar ik het het over dezelfde geestwaarnemingen).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die Floorz; Er is maar een waarneming die ieder TV-medium zonder uitzondering doet: kijkcijfers.

Ik denk dat ze allebei keihard door de mand vallen omdat ze enkel maar doen alsof ze een medium zijn. Mooie test zou dat zijn, trouwens.

Nee, dat kan niet. Tenzij ze gedachte lezen. En als verbetering: Derek Ogivile

Het zijn trucjes waardoor ze zogenaamde die waarnemingen doen. Ik denk dat ze uiteindelijk samen hetzelfde zouden zien om maar niet door de mand te vallen.

Hoewel sommige het niet willen geloven. TV mediums als Derek Olgilvie en Char kunnne helemaal niet met de doden praten. Ze maken gebruik van een techniek genaamd cold reading. Dit komt er in het kort op neer dat het "medium" vragen stelt op zo'n manier dat het lijkt alsof ze heel veel weten over de persoon. Maar in het echt vertellen ze zelf alle informatie. Van Char is vastgesteld dat ze haar publiek afluistert. Kortom helaas zien ze beide geen "geesten". Ze zien dus exact hetzelfde namelijk wat er fysiek in die ruimte aanwezig is. Wat misschien wel interresant is om te bekijken is de volgende uitzending van zembla. Hierin ontmaskerd Zembla de trucks van Char en laat ze zien hoe ze dit doet. Dus even voor de duidelijkheid Char En Olgivie zien geen geesten. Het is een truck. Toegevoegd na 10 minuten: Ik heb ook even een filmpje toegevoegd van Derren Brown. Hij doet precies het zelfde als Olgivie en Char het enige verschil is dat hij toegeeft dat het nep is.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=G18NfN76bAs...
http://www.youtube.com/watch?v=o7XIf-z1J4w...
http://zembla.vara.nl/Voorpagina.1975.0.ht...

Ik geloof best dat er mensen zijn die meer zien dan wij. Net als dieren een 6de zintuig hebben, kunnen mensen dit ook hebben. Sterker nog als je blind wordt dan gaan andere zintuigen een niveau omhoog, dit gaat onbewust net als het waarnemen van geesten, verandering van het weer enz. De vraag wat er zou gebeuren als deze 2 "mediums" bij elkaar in 1 kamer staan weet ik niet precies. Ik denk dat ze met verschillende geesten aan zullen komen, waarvan er wellicht wel een persoon tussenzit die bekend voorkomt bij mensen van deze test.

Ze zouden idd exact hetzelfde waarnemen,namelijk niets! Waar niets is,valt ook niets waar te nemen.

In dezelfde kamer zouden ze elkaar napraten om zo de illusie in stand te houden.

nee dat kunnen ze niet. ze `zien`` allebij andere geesten, die derek voelt al helemaal niet echt veel want toen ushi en dushi hem voor de grap hadden zou hij dat toch moeten voelen zou je zeggen, hij weet wel wat babys zeggen maar een verklede vrouw merkt ie niks van hhihi

ten eerste kiest een geest aan wie en hoe hij zich laat zien, ten tweede zijn geesten aanwezig op verschillende niveaus, dus is het mogelijk dat ze allebei een andere geest zien en allebei gelijk hebben. Hebben jullie trouwens wel eens echt naar Ogilvie gekeken? Wat die zegt klopt bijna altijd 100% hoor, hij kan echt met overledenen communiceren.

Ik vind Shar onvergelijkbaar met Derek. Shar valt gelijk door de mand -dat is ze al gevallen dus is al niet meer nodig :)- Derek komt geloofwaardig over bij mij. Maar of dat werkelijk zo is....

Nooit. Deze personen leven van pure nep. Ze zouden misschien wel hetzelfde kunnen waarnemen, maar dat komt alleen omdat ze zich goed in elkaar kunnen inleven en de meest logische antwoorden zullen geven, waarvan de 1 verwacht, dat de ander dat denkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100