Huisdier zoekt baasje?

Zou het niet een goed idee voor een programma zijn en dan ook de kandidaten goed te ondervragen en ook te volgen de eerste tijd met hun nieuwe huisdier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

het is al eens gebeurt zoals je ziet:

TV programma Beestje zoekt baasje
De speciale asieldierenactie ¨Beestje zoekt Baasje¨, is te zien in RTL-vandaag de hele week van maandag 22 t/m zaterdag 27 juni. U zult er waarschijnlijk geen Belgische herders aantreffen maar er zijn 15 opnames gemaakt van dieren, die al lang in het asiel zitten; zij zullen in korte filmpjes van een minuut worden uitgezonden - 3 per dag - ergens in de uitzendingen: Van 9 tot 9.15 uur Van 10.10 tot 10.35 uur Van 16.30 tot 17 uur De uitzendingen zullen overdag plaatsvinden op de zender RTL-Vandaag. Er is aan meegewerkt door de asiels te Almelo, Amstelveen, Hoorn, Houtvenne (BE), Schiedam, Tiel, Wassenaar, Zaandam en Zandvoort. Intke Voorham Stichting Dierenasiels.com

maar helaas alleen maar i.v.m dierenasieldag.
wel zijn er vaker van die actie dagen voor dieren maar dat is mischien 1 of 2 x per jaar

en dan heb je op zapp nog dier or no dier:

Doen dan mee aan Dier Or No Dier!
De 2 cavia's hebben gelukkig een goed baasje gekregen, maar er zijn nog veel meer dieren zonder baas in de dierenopvang.
Deze week hebben we een schattig konijntje in de dierenwand van Dier or No Dier die een nieuw huis zoekt!

Toegevoegd na 6 minuten:
nog even over een programma,lijkt me zeker leuk en goed voor de dieren!!!!!om een programma van 8 delen ofzo regelmatig op tv te laten komen.en niet dus maar zo afentoe!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (8)

Ja goed idee. In Duitsland is er een dagelijks programma waar een asieldier wordt voorgesteld. In Nederland hebben we iets dergelijks ook gehad, maar daar werden baasjes niet meer gevolgd.

Maar ik en jij kunnen het wel leuk vinden, tegenwoordig moet alles ook 'commercieel interessant' zijn. Maar goed, als boeren die vrouwen zoeken een hit is, waarom een herder die een baasje zoekt dan niet.
14 jaar geleden
Denk je dat het boeiend genoeg is om mensen niet na een minuut of 6 verveeld door te laten zappen?
Het lijkt mij persoonlijk oersaai, of het moet een kinderprogramma zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee,lijkt me echt niet saai,dieren doen het altijd goed.
Ja, leuk idee. Ik zou zeggen, schrijf een brief naar een goede omroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits op een boeiende manier in elkaar gezet, zou mijn nieuwschierigheid voor het programma gewekt zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen WDR nog op de kabel was, keek ik elke zondagavond naar 'Tiere suchen ein Zuhause'- er zijn rubrieken met Zuhause gefunden, tips om dieren te verzorgen en te trainen, en af en toe zijn er buiten-afleveringen met geiten, paarden, zwijnen, schapen, enz. Ik vind het als dierengek altijd heel leuk om naar te kijken, vooral omdat er van alles over de honden, katten, konijnen, ratten, fretten, kippen enz. wordt verteld door de verschillende opvanghuizen en de verzorgers over de dieren.
Van mij mág het....please !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gezien maar het lijkt me zo geweldig aangezien er zoveel liefs in de asielen zit.Helaas heb ik al 2 honden en er kan er echt geen meer bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vloog nog toen dat programma op de kabel was - en al kon ik geen dier, ik keek áltijd. Heb het telefoonnummer van 'Collie in Not' in m'n agenda voor de goede dag, dat ik een hond kan nemen - gelukkig hoef ik nét niet 2 jaar langer te werken......
Ik zou het een leuk idee vinden omdat ik echt gek ben op dieren..
Zo krijgen de dieren de aandacht die een nieuw tehuis zoeken. En zien andere mensen dat het ook voordelen heeft een andere dier te zoeken i.p.v. van een heel jong ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee bij ons komen er ook alleen maar 2e-hands diertjes in, 2 honden en ook deze 2 papegaaien 31 en 40 jaar oud, verschillende eigenaren maar alleen is ook maar alleen en ze hebben het nu heerlijk naar hun zin met zijn twee, lekker uit de kooi en overal mee naar toe, maar dat zie je wel op de foto.
leuk idee zeg. ik zou er wel voor gaan zitten hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de basset opvang gebeurd het al .Het belang van het dier gaat voor .