Klopt het dat er vroeger banden hergebruikt werden bij de Publieke omroep, waardoor niet meer alle Zeg 'ns Aaa afleveringen van vroeger niet meer...?

Klopt het dat er vroeger banden hergebruikt werden bij de Publieke omroep, waardoor niet meer alle Zeg 'ns Aaa afleveringen van vroeger niet meer bestaan...?

Het viel me ook namelijk op dat er geen DVD'boxen beschikbaar zijn van alle afleveringen, en dat er dus alleen een 'Best of...' DVD-box bestaat?

Ik hoorde dat er vroeger dus tekort was aan banden, dat ze soms banden dus overspoelden met andere afleveringen, klopt dat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_afleveringen_van_Zeg_%27ns_Aaa

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt.

Antwoorden (2)

Dat verhaal klopt, maar het gaat daarbij om de serie "Ja zuster, nee zuster":

"De opnamen werden gemaakt op Ampexbanden die later vrijwel allemaal werden hergebruikt, omdat de banden zelf meer kostten dan de acteurs en de set bij elkaar. Daardoor zijn alle afleveringen, op één na, verloren gegaan. Volgens verschillende bronnen is het materiaal al vrij snel gewist, vermoedelijk al in 1969 of 1970. De buitenopnamen werden op film geschoten en zijn bewaard gebleven."

Toegevoegd na 5 minuten:
In het archief van Beeld en Geluid zijn alle afleveringen van Zeg 'n AAA na te bestellen, dus die zijn niet verloren gegaan.
http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx
bamibal
12 jaar geleden
Het antwoord van Bamibal klopt. In de handel zijn (waren?) echter wel degelijk DVD-boxen verkrijgbaar, ik heb zelf ongeveer twee jaar geleden Seizoen 1 aangeschaft bij de Blokker. Hebben die ze niet meer, dan zou je altijd nog op marktplaats kunnen kijken.

Anders zou je het misschien eens in de Souvenirwinkel van Beeld en Geluid in Hilversum kunnen proberen, daar kwam ik vorig jaar ook de Best of DVD-box van Baantjer tegen die overal uitverkocht was.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie: ik zie nu in de link die je hebt toegevoegd dat ik Seizoen 3 heb in plaats van Seizoen 1.