Hoe weet je als bedrijf bij welk reclamebureau je moet zijn n.a.v. de commercials die je op tv ziet?

Er staat geen naam bij ofzo. Toch zit er wel degelijk verschil in kwaliteit van de commercials.

Waar ik een aantal commercials steengoed bedacht vind daar vind ik een andere soms van zo'n baggerkwaliteit dat ik meteen mijn geld terug zou vragen als ik het aan dat reclamebureau besteed had.

Dus stel dat ik bij een goede reclame op tv zou denken dat ik dit reclamebureau wel in de armen zou willen nemen om mijn product te promoten, hoe kan ik er dan achter komen wie dat heeft gedaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (3)

Vroeger (en nog wel) was daar de Gouden Gids voor en tegenwoordig internet. Als je bijvoorbeeld een leuk spotje (bestaat dat dan?) ziet bij de Ster, kun je kijken op
http://www.ster.nl
Daar staan bij de reclamemerken ook de bureau's vermeld die de spotjes gemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld via het vakblad Adformatie. Daar staan de commercials + de makers in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Booming business... DE wereld is klein en nem kent elkaar... Maar vergis je niet, dat wat jij goed vind is niet altijd dat wat goed is.. Reclamejongens hebben geen moraal en grote bedrijven hebben geen moraal, tenzij dat je winst maken een moraal vindt... En de reclamejongens moeten een product maken dat een bedrijf wil kopen, dus het bedrijf bepaalt hoe een reclame er uit moet zien...

Tegenwoordig is het in om de kijker geïrriteerd te maken... Dat blijft heden ten dage heel goed hangen en wij pikken het... (over moraal gesproken)...

Maar de reclamewereld is klein en ons kent ons... Nert als de advocatenwereld klein is, ons kent ons... En zo lang er er niet mee te maken hebt, weet je het niet, maar als je een advocaat nodig hebt of een reclameburo, dan weet je meteen precies welke dat dat zijn...En een topadvocaat, net als een topreclameburo kan vragen wat hij wil, ze betalen toch wel... Omdat je er niet onderuit kan en het betaalt zich toch terug...

Maar jij als kijker kan niet zien wat goed is of niet, dat wat goed is levert op en die vervelende reclame die jij niet goed vindt kan wel degelijk heel veel opleveren, dus die gaat maar door en door...

Als jij er een nodig hebt, dan weet je precies waar je moet zijn... Reclamejongens mogen namelijk geen reclame maken voor zichzelf, dat is niet "gentlemen"...