Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is de reclame 'jouw ideale later' van NN gemaakt?

Het gaat om deze reclame: https://m.youtube.com/watch?v=eskriokK6k0
Een man en vrouw bij een oude piano op zolder, en daarna rollen ze de piano door een groot luik naar buiten en valt het een verdieping lager op de grond.

Het is allemaal 1 camera shot, hoe hebben ze dit gedaan? Ik vind het heel knap.

Ritsuka
een jaar geleden
in: Televisie
1.7K
TurfGraver
een jaar geleden
Drone ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals je al zegt is het met 1 camera shot opgenomen. Philip de Iongh, de regisseur van deze commercial, zegt op zijn Instagram het volgenden hierover:

BTS of the one-taker I directed for @nn_nederland. I wanted the smoothness of the steadycam at first and the unexpected handheld disorientation while falling backwards out of the window (@robbievanbrussel aka Tom Cruise). So together with our steadycam boss @kevinvidal1 we designed a never before seen in NL system where we could do a quick release by using baseplate magnets under the camera for a seamless transition.

(Mijn Engels is niet goed genoeg om alle technische termen te vertalen in begrijpelijk Nederlands).
De onderstaande link gaat naar deze instagrampost, waar te zien is hoe dit is opgenomen.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
Heel erg vet om de behind the scenes te zien, bedankt!
gvrox
een jaar geleden
Onbegrijpelijk dat iemand dit een duim omlaag heeft gegeven, dus + En ik vroeg me ook al af hoe ze dit gedaan hebben, dus erg blij met dit antwoord!
walter
een jaar geleden
Leuk om te zien.
Alternatieve manier is om het in stukken op te nemen, en de binnen-scene en buiten-scene te blenden zodat deze in elkaar overgaan.
Maar dit is dus echt in 1 shot. De camera wordt overgegeven aan een man die aan een kabel hangt, en zich echt uit het raam laat vallen.
De binnen-cameramensen verbergen zich na het overgeven naast het raam.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding