Hoe en aan wie geef je door, dat je de Paingame het liefst vandaag nog ziet verdwijnen?

Ik kijk dol graag naar MasterChef Australia, maar direct daarna krijg je dat intens smerige programma. Je hebt amper tijd om over te zappen en in de reclameblocks krijg je ook van die onverwachte smerige dingen te zien. Hoe geef je aan dat je vind dat dit geen combi is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ken je gevoel: mijn kinderen willen om half 9 ergens naar kijken, en krijgen dan na het nieuws eerst nog 5 minuten de ongelofelijkste masochistische bagger over zich uitgestort. Ze zappen weg, maar je kunt niet ontkennen dat het toch een zekere fascinatie oproept: mensen die zich vrijwillig laten martelen. Een klacht indienen over de slechte invloed van een TV-programma kan bij het Nederlands Instituut voor Classificatie van Audiovisuele Media (NICAM). Deze link gaat rechtstreeks naar het klachtenformulier. http://www.kijkwijzer.nl/index.php?id=20

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-...

Ik ken beide series niet, maar meestal is je enige hoop een e-mail of telefoontje naar de zender waar het op uitgezonden wordt. Wat er mee gedaan wordt is een tweede, meestal vrij weinig. Eis als je een e-mail stuurt dat je een persoonlijke e-mail terug krijgt en niet wordt afgescheept met een standaard mailtje, dan heb je nog de meeste kans dat ze je informatie geven over wat je kan doen. Maar pas als echt heel veel mensen hier over klagen, zal er wat veranderen. Veel meer kun je er niet aan doen. (Tenzij ze met het reclame maken voor dat tweede programma wetten overtreden, zoals het reclame maken voor 18+ programma's op tijdstippen dat ook kleine kinderen kijken, etc. Dan zijn er wel instanties die je kunt benaderen, maar ik heb niet het idee dat hier daar sprake van is, toch?)

Zoals Henny Vrienten al jaren geleden zong: "Er zit een knop op je TV, die helpt je zo uit de puree" Maw: Anderen vinden het misschien wel een leuk programma, omdat jij het niets vindt zou het dan maar aangepast moeten worden? TV programma's worden geselecteerd om zoveel mogelijk mensen van alle categorieën en met allerlei smaken te entertainen. Tja en dan word je wel eens geconfronteerd met in jouw ogen niet passende voorstukjes. Ook ik zie dat wel eens, zit je een leuk progje te kijken, zie je opeens verwaarloosde dieren. Word ik naar van, terwijl een ander dat niets doet. Aanpassen doen ze toch niet, de opnames zijn gemaakt en die gaan ze echt niet weghalen. Ik heb wel een gouden tip voor je, zodat je op tijd kunt zappen, als tijdens een programma het omroep logootje links of rechts in het beeld verdwijnt, begint enkele seconden daarna reclame. Kan je tijdig zappen!

Hoezo smerig? Het uitlikken van de harige ongewassen oksels van een oude vieze vent... is dat smerig? Nee serieus: Je kunt die omroep schrijven, mailen bellen. Maar het zal niet veel uithalen. Ik kijk nooit naar RTL 5 of 6 of 7. En als ik van de tv kon halen wat ik niet te pruimen vind dan blijft er niet veel over. Maar er is hoop voor je: The Pain Game zorgt iedere dag voor een dieptepunt in de kijkcijfers van RTL5. Gisteren keken er 405.000 mensen naar Topchef en 668.000 naar Echte Meisjes in de Jungle. {{ Ook al zo iets vreselijks}} Tussen deze twee programma's in kwam The Pain Game met slechts 182.000 kijkers.

Schrijf een brief naar: RTL Nederland Bezoekadres: Sumatralaan 47 1217 GP Hilversum Postadres: Postbus 15016 1200 TV Hilversum Tel. RTL Nederland: +31 (0)35 - 671 87 18 Fax RTL Nederland: + 31 (0)35 - 623 68 92

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100