Als je een concept hebt bedacht voor een nieuw televisieprogramma, is het dan slim om daarmee naar een producent of omroep te stappen?

Als je dat doet, met het doel het te verkopen en je hebt er zelf geen copyright op staan. Kunnen ze dan bijvoorbeeld zeggen: geen interesse en vervolgens wel een soort gelijk programma zelf gaan produceren zonder dat je er dus iets voor krijgt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Als je er echt zeker van zou zijn dat het een succes zou worden zou je er zelf in kunnen investeren. Maarja het is gemakkelijker om het via hen te doen. En nogmaals, als je echt zeker bent dat het zou aanslaan kan je een soort van 'patent', een alleenrecht nemen op het idee. Dan moet iedereen die jouw idee gebruiken wil eerst langs jou komen en desnoods ook een bijdrage betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kunnen ze doen ja daarom adviseer ik om jouw idee te registreren
12 jaar geleden
Laat je idee eerst vastleggen bijvoorbeeld bij een notaris.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een notaris is erg duur. Voor een paar euro kun je dat bij de belastingdienst doen (afdeling Registratie).