Welke kinderTVzenders vind je (on)acceptabel voor kinderen, en waarom?

Nickelodeon, Jetix, Zapp, Zappelin, etc.
Ik hoor 'sukkel' in diverse kinderprogramma. Persoonlijk hekel ik de Pokemon's. Ik keek vroeger ook redelijk veel geweld op tv (He-man, Transformers, etc) toch ben ik het geweld niet als normaal gaan zien. Desondanks heb ik de neiging om met name Jetix weg te zappen ivm de geweldadgige tekenfilmpjes.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schat jij je kids dommer in dan jezelf dan? Jij kon wel relativeren en je kids niet? Meet je niet met 2 maten nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meet niet, ik stel een vraag. Lees maar na.

Het beste antwoord

Ik mocht vroeger alles kijken en ik ben er niet slechter van geworden. Maar ik vond buitenspelen ook interessanter. IK keek veel cartoon network en fox kids. Maar is Tom en Jerry ook dan niet geweldadig? Het is maar gewoon een tekenfilmpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ketnet vind ik altijd heel erg acceptabel, geen geweld, maar toch leuke programma's. Jetix heb ik inderdaad minder mee, maar ik weet niet hoeveel invloed die gewelddadige programma's zullen hebben op kinderen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat altijd zo'n onzin!

Je gaat toch ook niet slechter zingen van idols? Of elke dag een huis bekijken als je naar tv makelaar kijkt?

Laat die kinderen lekker kijken wat ze willen. Als je het verbiedt, wordt het alleen maar spannender om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen zijn makkelijker te beinvloeden dan volwassenen. Beetje maar hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou oké, van Spongebob ga je toch ook niet beter zwemmen? Of word je net zo debiel als hij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij zegt dat ie zelf nooit beinvloed is door gewelddadige filmpjes, en dan wel zun kids weg houden?
Ik heb geen idee wat er op dit moment op kinderzenders maar ik vindt het niet onacceptabel het zijn gewoon comerciele bedrijven en kinderen ( of van de ouders die ze ernaar laten kijken) maken de keuze om er naar te kijken. En "sukkel" tja die woorden worden na eenmaal in het echte leven ook veel gebruikt. Netzoals sites ik kan ze niet leuk vinden, maar zijn het dan meteen onacceptabel sites? Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een hele zender hekelen nergens op slaat, dat is net zoiets als heel Duitsland haten. Er zijn wel programma's die ik nergens op vind slaan en waarvan ik echt niet snap wat er leuk aan is, maar er komt eigenlijk niets op televisie wat ik onacceptabel zou noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen mogen niet naar Jetix kijken omdat ik vind dat er programma's uitgezonden worden die ze niet mogen zien. Er zitten best leuke programma's tussen maar dan ben ik even weg en kom ik later terug en dan is me er daar toch een bagger op met een taalgebruik....

Bovendien kruipt mijn dochter soms achter de bank zo eng vindt ze het.

Het ligt misschien ook aan de leeftijd van de kinderen, ze zijn 7 en 4. Pokemon mag niet worden gekeken, van de andere kant mag hij het wel spelen op zijn DS omdat daar het spelelement groter is en het taalgebruik minder.

Als er op andere zenders programma's zijn die me niet aanstaan zap ik ze ook weg, of doe er een DVD in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij valt het wel mee , en als die kinderen het leuk vindt laat je ze toch lekker kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De programma's van Studio100 uit België: Kabouter Plop, Piet Piraat, Bumba, K3 enz.
Je kunt van de Belgen zeggen wat je wilt, maar kinderprogramma's maken kunnen ze als de beste.
Het is leuk, leerzaam en zonder geweld.
Uiteraard zo commercieel als wat, maar dat is met alles en daar malen de kinderen niet om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het zo: op straat zien en horen ze meer dingen die onacceptabel zijn dan in een kinderprogramma. Wat kinderen onderling allemaal tegen elkaar zeggen... daarbij vergeleken is een kinderprogramma heilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk liet ik mijn kinderen altijd kijken naar Villa achterwerk, de Daltons , eigenlijk alles wat bij de publieke omroep kwam. Natuurlijk vonden ze die tekenfilms ook leuk maar dat probeerde ik wel te beperken,maar meer omdat ik ze zelf zo stom vond ;)