Kun je je ook zo ergeren tijdens (tv)interviews als de interviewer zich niet goed heeft voorbereid?

Ik kan me soms zo storen als ik een televisie-interview kijk, en de interviewer heeft zich slecht ingelezen of stelt verkeerde vragen. Ik kom er nu op nadat ik gisteravond (geloof ik) NOVA zat te kijken waar Clairy Polak zichzelf, naar mijn idee, voor schut zette.
Ik heb het ook wel eens bij 'de zomer draait door'. Ze stellen domme vragen of laten de gasten helemaal niet uitpraten. Laatst maakte Simek daar terecht een opmerking over. Voor mij is de lol van zo'n programma kijken er snel af, hebben jullie dat ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (11)

Dat heb ik inderdaad ook. Ik heb toevallig dat interview van Froukje Jansen met Martin Simek live gezien, en je kon echt merken dat die man zich kapot-ergerde aan haar manier van vragen stellen. Een goed interviewer laat mensen hun verhaal afmaken en reageren op wat er wordt gezegd. Ze lezen in ieder geval niet de vragen van een auto-cue of van een papiertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik erger me niet zo snel en waarom zou ik interviews met "domme" vragen gaan kijken/luisteren ik kan toch ook wegzappen. En bij de zomer draait zitten jongen mensen die moeten dus nog ervaring op doen iedereen moet zo beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik ook. Er is overduidelijk een grote diversiteit aan interviewers op onze buis (buis... wie heeft m nog), maar in jouw Simek voorbeeld ontstond door deze slechte interviewster juist weer prachtige televisie. Je zag haar wegkwijnen met haar briefje......
14 jaar geleden
Jeroen Pauw heeft er een handje van geen voorwerk te doen, hij denkt dat ie toch al veel weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en het gebeurt ook regelmatig dat een interviewer gewoon een lijstje met vragen afwerkt en vervolgens geen weerwoord heeft op de antwoorden of tijdens het interview geen nieuwe vraag heeft als reactie.
Dan zit je wel eens te wachten en denk je: "Waarom vraagt 'ie dát nou niet?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee teveel eer, dat ergeren, ik heb wel iets beters te doen:)

Zodra het dreigt te gaan gebeuren (mogelijk), dan verliest het mijn interesse en zap ik weg of zet hem uit en ga iets leuks doen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat gestuntel en dan nog proberen te verbergen ook nog...

En wat vind je van politiekers die dan niet willen antwoorden, of alleen maar zeggen, dat ze er niets over zeggen en daarbij blijven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat vind ik heel erg irritant. Iemand die zijn werk niet goed doet, zorgt er constant voor dat ik me erger. Ze worden er (goed) voor betaald met willen er weinig of niets voor terug doen. Deze mensen kennen geen beroeps ernst.

Toegevoegd op 23-06-2009 17:59:20
En helemaal als ze in een andere taal moeten intervieuwen en ze beheersen die taal niet, dan vind ik helemaal erg. Hou dan gewoon je mond.

Toegevoegd op 24-06-2009 15:33:37
En het ergste van alles is Robert ten Brink die engels praat, dan krijg ik overal kramp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar soms wordt het daarmee ook komisch. Vooral als de geïnterviewde subtiel de rol van de interviewer overneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat vind ik beslist niet goed en ik hoop dat ik daarmee je antwoord heb gegeven op je vraag. Ook irritant is Mattijs van Nieuwkerk die niemand laat uitpraten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en dan vooral het niet luisteren vind ik erg storend en soms pijnlijk! Verkeerde vragen, foute vragen ...jammer!