Wat doen zangers/zangeressen als ze tijdens een optreden de hik krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

Hikkend doorzingen, misschien wordt deze nieuwe versie van je liedje wel een dikke hit :P

Nee, we denken ook dat dit niet snel voor zal komen tijdens het zingen.

En als je de hik hebt.. (tip van de dag van kip1):
Dan moet je met je wijsvingers boven aan je neus, waar ongeveer je wenkbrauwen aan de binnenkant beginnen, drukken! Dat helpt :-)

Kip 2 is hier alleen nog niet van overtuigd helaas.. dus ze stelt zich dan ook niet aansprakelijk voor dit antwoord! ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat iedereen doet; rustig ademhalen en drie keer slikken. Maar ik denk dat ze er weinig last van zullen hebben. De hik krijg je alleen in bepaalde situaties...en die kan je voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Balen zullen ze allemaal wel.
Je kunt op die manier trouwens wel heel makkelijk herkennen welke artiesten live zingen en welke er play-backen :)

Maar ik denk dat het per artiest verschilt hoe ze erop reageren.
Ik ben ooit bij een concert van Ilse de Lange geweest die na 1 nummer haar schoenenkeuze al betreurde, ze knelden, dus die liet haar gympen halen, er ondertussen grapjes over makend. Zij lijkt me het type dat hier ook heel laconiek mee omgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, ze is echt een topartiest, zo heerlijk down-to-earth. Geen afgod, maar een gewone vrouw, die toevallig geweldig kan zingen. Ik hoop dat ze zo blijft en niet als anderen (mag ik hier Marco Borsato noemen) naar boven valt.
Ik denk ook, zo lackoniek mogelijk oplossen. Het zijn immers ook mensen die aan het werk zijn.

Als op jouw werk iets doms gebeurt, maak je er ook een grapje over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zing zelf en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een zanger de hik krijgt. Bij zingen let je enorm op je ademhaling, vanuit je buik. Anders haal je je noot niet, of heb je onvoldoende lucht voor het einde van de zin.
De hik krijg je juist als je lucht 'hapt', dus onzorgvuldig met je adem om gaat. Dat zal dus niet vaak gebeuren.
Mocht het wel gebeuren, dan kan je twee dingen doen. Als je er om heen kan zingen en niemand hoeft het te merken, dan niets laten merken. Doen of het bij de show hoort. Of, als het zo opvallend is, er grapjes over maken. Maar op generlei wijze er van balen, want daar is je publiek niet voor gekomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde wanneer een leraar, muzikant, spreker, predikant of de paus de hik heeft. Een slokje water, een kleine pauze, en hopen dat het snel over gaat.

Om de een of andere reden krijg je toch niet de hik in zulke gevallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slok water nemen en gewoon doorgaan. of even stil zetten en dan verder gaan. de meeste fans zullen dit niet eens erg vinden..