Worden mensen van headbangen niet missleijk

Ik word echt al misselijk als ik een keer snel met mn hoofd naar boven en dan weer naar beneden ga, of is er iets niet goed met mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Antwoorden (9)

Vroeger had ik daar geen last van. Heb het al lang niet meer gedaan, dus misschien dat ik er nu niet meer tegenkan. Gezien de hoeveelheid mensen die het doen, zal het wel meevallen. Maar er zijn ook genoeg mensen die misselijk worden in een kermisattractie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het laatst voor de grap nog even gedaan maar ik werd heel duizelig en voelde me even niet lekker daarna,
13 jaar geleden
Niet alle mensen worden misselijk van headbangen. Het lijkt er op dat je er als je jong bent, minder last van hebt dan later in je leven. En als je het blijft doen, blijft je hoofd er min of meer aan gewend.

Maar gezond is het niet! Je kunt er whiplash-klachten van krijgen en uiteindelijk krijgen zelfs ouwe rockers last van hun nek en rug...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word niet misselijk maar duizelig en ik krijg ook nog es pijn aan mijn nek ^^
Ik doe het max 4x ( of minder ) en dan stop ik er al mee ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wel, maar de alcohol en drugs verdoven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of er iets niet goed is met je maar aangezien ik in de jaren '80 naar veel hardrock-/heavy metalconcerten ben geweest en als een gek heb ge-headbangd kan ik je zeggen dat ik daar niet misselijk van werd, sterker nog: het gaf me alleen maar nog meer energie.
Jaren later, 3 maanden geleden, ben ik weer 'ns naar zo'n metal concert geweest en heb weer staan headbangen maar de volgende dagen had goed last van mijn nek!
(de jaren beginnen dus wel te tellen..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat headbangen soms misschien wel lastig kan zijn voor je nek, maar in vergelijking met een moshpit of stagediven/crowdsurfen is dit soms niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeoefend is het heel naar, ook de volgende dag kan je nog last hebben van je nek. Maar als je het een paar keer doet en langzaam op gaat bouwen (niet onbenullig met je hoofd gaan slaan) dan train je je nekspieren en komen er ook geen harde klappen meer op je hoofd en nek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit gedacht dat ik hier op antwoord zou kunnen geven, maar nadat ik op Pinkpop ben geweest en de optredens van Rammstein en THE PRODIGY heb mee mogen maken, kan ik hierover meepraten.. ;)

Misselijk: nee

Maar daarentegen wel ontiegelijke nekpijn!! Is hier ook een manier voor dat je dat tegen kunt gaan, of is dit een natuurlijk verschijnsel van headbangen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omg vett
ik wil ook naar pinkpop!
komen er allerlei bands zoals: simple plan, paramore etc.? :)