De * (sterretje boven de 8 op je toetsenbord) komt niet voor in gitaartabs. Wel de x of X.

Dat kan betekenen dat je die noot gedempt speelt, zodat ´ie "dood" klinkt. Maar ook dat je de betreffende snaar helemaal niet gebruikt, zoals in dit accoord xx0232

Hier 2 links om alles over tabs te weten te komen:
http://www.gitaartabs.nl/index.php?page=les_tab_lezen&menu=tipsentricks
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_gitaartab.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat laatste denk ik ook! ;-)
Maar het is misschien wel heel makkelijk te controleren, vooral als er meer van die tekentjes staan? Dan merk je snel genoeg of de uitleg van het kruisje klopt, of dat het dan nergens op slaat.
Gitaar tabs is een muzieknotatie. Een alternatief op notenschrift. Door veel (beginnende) gitaristen als eenvoudiger bevonden.

In de bron staat uitgelegd hoe je 'tabs' moet lezen en spelen!

Toegevoegd na 43 seconden:
Het * is een palm mute, oftewel een gedempte snaar met de palm van je aanslaghand