ik één devine artis 10A nu wil ik de skytec SWMA15 kopen kan dit en met welke kabels?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is (ook) een actieve speaker (dus met ingebouwd versterker).
Je kunt met bijvoorbeeld deze kabel:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/devine-va1015-xlr-male-jack-6.3mm-male-stereo-1.5-meter/product-details.html
(Of ander lengte)
Via de Line Out van de 10A naar de Input van de SWMA 15.

Antwoorden (1)

Dit kan alleen met een speakon kabel. Zoek maar oop hoe een speakon kabel eruit ziet, in die sub van u zit allen z'on uitgang en die spekon ingang daarvan zit een uitgang op uw Devine Artis 10 a.

Toegevoegd na 46 seconden:
Het gat met de drie gaatjes erin is de ingang,
het ronde gat is een uitgang
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn taalgebruik was een beetje slordig, excuus hiervoor maar als u van deze info nog wat meer info wilt kunt u daar altijd naar vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar bij de sub en de speaker zit toch geen speakon aansluiting?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Actieve sub's sluit je niet met speakon aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus de speakon kabel heb je niet nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee (zoals je terecht opmerkt, er is helemaal geen speakon aansluiting op de speakers).
Speakon is bedoeld om een versterker op een pasief luidspreker aan te sluiten.
Zie reactie bij je vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oo oke bedankt en aan watt kunnen deze 2 dus ook aan elkaar of kan dat altijd met actieve systemen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe kan elk actieve Sub (op de line output van de 10a).
Natuurlijk zal het pas zinvol zijn als de aangesloten sub ook ongeveer de zelfde prestaties kan leveren als de 10a.
En dan in dB SPL. (Watt is niet interesant.)
Nu kan ik niet de max SPL van de 10a zo vinden maar gezien de RMS watt en gevoeligheid zal dit maximaal rond de 115dB zijn.
Voor de SWMA 15 staat aangegeven rond de 110 en 119dB.
Dus dat past mooi. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke bedankt alleen nu had ik nog een vraag ik heb de MX-4 PA mixer een laptop met 3.5mm aansluiting en dan die devine artis 10a speaker dan heb ik aan kabels een 3.5mm - RCA, XLR - 6.35mm en een RCA -RCA hoe kan ik het geluid van mijn computer bedienen met mijn mixer en welke kabels heb ik dan nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, sorry ik heb me eigen vergist. Dat kan niet met speakon excuus.
Het kan met de kabels die Moordigger opnoemde. Nogmaals excuus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computer output - '3,5mm stereo jack > 2x 6,35mm mono jack' (eventueel d.m.v. verloop http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-vc104-rca-female-jack-male-adapter) - MX-4 3/4 left en right ingangen.
Van 1 (L of R) van de MX-4 main output - '6,35mm Jack > XLR' - 10a Line input.
Van 10a Line out - '6,35mm Jack > XLR' - SWMA 15 Input.
Je zal dus nog een extra 6,35mm - XLR kabel moeten hebben (en minimaal 1 RCA - 6,35mm verloop). @Owesi, Ik ben ook wel eens op de verkeerde been gezet. :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! @Moordigger goede uitleg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
alleen dat verloop is toch dat een 6.35mm ingang een RCA ingang wordt maar RCA is toch één rode en één witte aansluiting dan zou jet toch een wit en rood verloopje nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kleur klinkt niet anders. :) twee verloopjes is prima.
Al zal je met 1 speaker (met sub) maar 1 kanaal horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke dus 2 verloopjes in de 3/4 ingangen en daar de RCA - 3.5mm kabel in?