Wat is de oorspronkelijke melodie van het liedje "Onno mag ik je toyboy zijn"?

Vanmorgen bij evers de nieuwste carnavalskraker gehoord, "Onno mag ik je toyboy zijn".
Het is een heel bekende melodie, maar ik kan hem niet plaatsen.

Dus van welk bekende nummer is die melodie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
4.4K

Het beste antwoord

Dat is de titelsong van de film "Bridge over the river Kwai"
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aah, dank je... Nu weet ik dus dat het de Colonel Bogey March is.
Toch ken ik het ook nog van een ander liedje denk ik, want ergens in mijn achterhoofd cirkelt de neiging mee te zingen met de oude tekst, alleen de woorden blijven weg :) Toch een erg vrolijk melodietje voor een niet zo heel vrolijke film.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel banaal, maar deze melodie werd ook gebruikt door ene Sterretje en Matsoematsoe tijdens het programma Oh oh, Cherso. Misschien dat jij het daarvan kent. Het is sowieso een erg bekende melodie.

Andere antwoorden (1)

Twee jaar eerder (namelijk in 1955) dan de Colonel Bogey mars van Kenneth Alford werd gebruikt voor de film Bridge over the river Kwai als 'The River Kwai March' was dit de basis voor het lied "Charel, ik heb je kat gezien" dat werd gezongen door Tony Bell. Misschien dat je dat kent.
Of anders het Franse lied "Hello! Le soleil brille" van Annie Cordy uit 1958.
Maar er zijn ook diverse gewone en schuine teksten bij de melodie geschreven.
Amadea