Welke Nederlandse inzending die ooit het songfestival gewonnen heeft zou nu überhaupt de finale halen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vond het te schokkend voor woorden om weer te zien welke landen door gaan naar de finale. Als je kijkt naar de liedjes en de manier waarop het gezongen werd zouden de toppers eigenlijk gewoon naar de finale moeten zijn gegaan. Maarja... als alle Oost-Europese landen maar op elkaar blijven stemmen is er voor Nederland geen eer te behalen op het OostEuropese Songfestival. Ik zeg: boycotten die hap en lekker niet meer meedoen.

Geen idee, maar feit dat we de afgelopen 5 jaar al niets origineels hebben ingestuurd en 'dus' niet in de finale zijn gekomen spreekt boekdelen. Ik bedoel daarmee, dat Nederland de laatste 5 jaar een in Nederland al bekende band/zangeres/groep heeft ingezonden. Als we nu eens weer normale nationale finales zouden houden waar elke Nederlander zou komen te mogen staan, dan werd het al veel beter waarschijnlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100