(zie link) Is dit een goede elektrische gitaar om mee te beginnen? Waar moet ik opletten als ik een elektrische gitaar koop, met nul ervaring?

http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/product/13062/Leem_Electrische_gitaarpakket_GP10_

Wat zijn de punten en specificatie die goed moeten zijn bij een elektrische gitaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je moet de gitaar kopen naar het type muziek wat je wilt spelen, de electrische elementen geven een specifieke klank af. Ik zelf speel op een Ibanez GIO omdat ik graag stevige rock speel. Als gitarist kan je twee kanten op, de één vind sologitaar lekker om te spelen, de ander wil liever slaggitaar. Je begint met slaggitaar, leer de juiste stand van je pols, etc. De gitaar afgebeeld is een standaard gitaar, om te leren zal hij wel goed zijn, maar voor dat beetje geld ben ik bang dat je snel uitgekeken zal raken en de amp die erbij zit zal heel snel vervelen. Wil je lekker uit je dak gaan moet je een paar vette effecten hebben zoals een chorus, distortion en als het kan een reverb/echo. Die zijn vaak als combi verkrijgbaar. Ga naar een gitaarzaak, laat de verkoper even wat voorspelen en koop een gitaar wat voor jouw lekker in de hand ligt en een juiste balans in de body heeft zodat hij niet naar links of rechts neigt over te hellen als je speelt. Neem ook les, akkoorden en wat riffs leren is niet zo moeilijk, maar de juiste stand van je pols en hand zijn cruciaal, is dit fout aangeleerd wordt het later bijna onmogelijk om de juiste stand te houden. Daarom is een leraar in het begin zeer belangrijk. Materiaal te over op internet, zo'n beetje alles is uitgewerkt in tablaturen (TAB) en er zijn bladen en complete cursusen op dvd te vinden. Maar eerst de basis van de gitaar leren. Een kale vlakke goedkope gitaar verveeld heel snel, ga naar een gitaarzaak of een reeds goed spelende vriend, en begin daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja mijn vriend heeft ook zo'n gitaar
als je in een bandje wil spelen zul je wel een versterker met meer watt moeten kopen.
maar opzich is de gitaar perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je begint met gitaar spelen raad ik het aan om te beginnen met een akoestische gitaar. Kijk anders is op marktplaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog geen 100 Euro lijkt me in ieder geval niet zo'n slechte investering om over een jaar een vraag te kunnen stellen met wat je allemaal niet meer wilt en wat wel en dat gaat dan allemaal meer geld kosten maar dan weet je intussen of je gitaarspel dat waard is.
Dit is niet cynisch bedoeld, maar als je nog niet weet wat je wilt en kunt moet je nu eenmaal toch leergeld betalen, waar je ook mee begint en dan is E99,00 niet zo veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer veel gitaren uit, elke gitaar klinkt en speelt anders, speel wel op een versterker die je van plan bent te kopen, anders kan het geluid minder goed uitpakken.