Is er een programma om muziek te componeren, waarbij de pianotoetsen verticaal staan (zie afbeelding)?

...en je daarachter de noten kan neerzetten?

Ik vindt dit namelijk fijner om te gebruiken dan het gebruiken van programma's die een notenbalk gebruiken.
Ik heb deze manier van notatie namelijk alleen gezien met programma's voor het maken van techno-achtige muziek.
Ik zoek echt iets om wat meer instrumentale/klassiekere muziek mee te maken.

Wel heb ik een app op mijn iPhone waarbij dit kan, genaamd Music Studio, maar op een computer is het toch makkelijker werken.
In die app zitten een hoop instrumenten. Verschillende soorten piano's, gitaren, blaas- en strijkinstrumenten, drums, en nog wat meer.
Het zou leuk zijn als dit ook allemaal in een programma te vinden is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Je zoekt dus (na je reactie bij vorig antwoord gelezen te hebben) een programma waarbij de pianotoetsen van boven te zien zijn, en horizontaal het verloop. Nu kan ik je precies de naam geven van het programma op je plaatje; dat is 'FL Studio', versie 7, 8 of 9, aan de interface te zien. Als je dat programma eenmalig aanschaft heb je dus precies waar je naar op zoek bent, én je krijgt je leven lang gratis updates naar de allernieuwste versie. Ik gebruik het zelf al jaren met veel plezier. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is dat hetzelfde als Klavarskribo? Daarvoor kan je hier software downloaden: http://www.vdkolk.nl/klavar/nl/download.htm

Toegevoegd na 8 minuten:
en deze bladzijde geeft nog wat meer informatie: http://www.vdkolk.nl/klavar/
Amadea
13 jaar geleden
Wat je zoekt is een MIDI sequencer die de mogelijkheid biedt om te editen in een 'Piano roll' venster.

De grote en bekende programma's zoals Cubase, Cakewalk en Logic hebben dit standaard aan boord, maar zijn erg duur. Wanneer het goedkoper moet, maar wel iets mag kosten, zou je kunnen overwegen Cakewalk Express aan te schaffen voor $19.

Wanneer je op zoek bent naar freeware, zou je kunnen Googelen op "midi sequencer piano roll"

Onderstaand twee freeware programma's die ik tegenkwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruity loops is een programma waar je dat kan. Je afbeelding komt trouwens van Fruity loops. Je kan er alle soorten muziek mee maken, aangezien je zelf tonen kan importeren en je ook al een pak basistonen hebt. Enige nadeel, het heeft wel een aardig prijskaartje (dacht ik toch).