Hoe zit het tegenwoordig met de royalty's over oude en nieuwe nummers? Krijgt een artiest nog per gedraaid nr geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Omroepen hoeven niet voor iedere cd die ze draaien apart toestemming te vragen aan de platenmaatschappij. Maar ze moeten wel betalen voor het gebruik van de single, cd, MP3 of DVD. Dat doen ze via SENA (voor de platenmaatschappijen en de artiesten) en aan Buma/Stemra (voor de auteurs en componisten).

Ik hoorde laatst op radio Veronica dat DJ Sven van de royalties van het nummer "holiday rap" elk jaar op vakantie gaat.