In steeds meer rapmuziek hoor je de praatjesmakers het hebben over 'sweagen' (swéhguh) ofzoiets. Wat is dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Antoni
14 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze website: http://www.urbandictionary.com en
Antoni
14 jaar geleden
Negeer dat 'en' maar in mijn eerste reactie. Ik wilde er eerst nog een andere URL bij zetten, maar die website is opgeheven. 'En' was ik vergeten weg te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je misschien een titel van een liedje waar het in voorkomt, of een volledige zin waarin ze het woord gebruiken, dan kunnen we denk ik beter antwoord geven op je vraag.

Antwoorden (6)

Swagga bedoel je zeker?
Dat is is meestal voertuig ( dus auto ) of click ( een groep mensen die je volgen en mensen die je lastig vallen in elkaar slaan )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Swagga is je eigen stijl of persoonlijkheid, of hoe je wilt dat de buitenwereld jou ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Swagga is hoe jij je naar de buitenwereld presenteert, je eigen persoonlijk en unieke stijl.

Dus: "Ik heb Hollywood swagga."

Of: Meisje: waarom ga je om met deze jongen? hij is niet eens zo knap...
Meisje2: Ik weet het niet, het is gewoon zijn swagga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze website http://www.urbandictionary.com/define.php?term=swagga vermeldt zeven (!) betekenissen. Welke betekenis van toepassing is in het geval waarin jij het woord hoorde, kan je het beste zelf beoordelen.

Toegevoegd op 25-04-2009 22:09:37
Correctie: er staan maar liefst 12 betekenissen bij dit woord op deze website! Overigens worden er daar ook thumbs up en thumbs down gegeven bij betekenissen. Waarschijnlijk wordt deze website op dezelfde manier opgebouwd als www.goeievraag.nl.
Antoni
14 jaar geleden
swaggah is neuken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de teskt in het lied dat je bedoeld is.
no one one the corner got swagga like us.
het is dus hoe je het voor elkaar heb, je style je click je leefwijze, niemand is zoals die persoon,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet jij nou welk lied hij bedoelt, dat heb ik dus gevraagd via een reactie op de vraag toen de vraag net gesteld was, maar daar is volgens mij nooit antwoord op gekomen.