Op mijn pc staat een nummer "Bach Allegro". Hoe kom ik te weten hoe het stuk compleet heet?

Het is een mooi stuk, sierlijk, slepend en een beetje licht.
Het doet me ook erg denken aan een soort soundtrack, misschien is het ook wel een keer gebruikt voor een film, dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Het is jammer dat we hier geen geluidsbestanden kunnen delen, dan hadden we je snel kunnen helpen.
Langzame oplossing: op YouTube zoeken op "Bach allegro" net zolang tot je de goede hebt.
Overigens vind ik de beschrijving "slepend" niet zo op passen bij "allegro" (vrolijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar toch is het een slepend stuk, ik weet ook niet zeker of de naam klopt. Inderdaad zou een geluidsbestand wel handig zijn!
Gok: Dit is één van de beroemdste Allegro's van Bach:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit is m niet, dat is inderdaad allegro, die ik bedoel is echt wat slepender.
AWM
14 jaar geleden
Geef 's wat meer info. Gewoon concert, of vioolconcert, of hoboconcert misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een strijkkwartet.
Jouw omschrijving doet me toch echt denken aan Air!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope, dat kende ik al ;)
Het lijkt meer op Air dan op de Allegro concerto no 5 van Antwoordman, maar het is wat krachtiger dan Air.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Brandenburg no 4 - i allegro?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ook niet. Jammer ik probeerde het op youtube te zetten, maar dat lukt niet omdat het geen video is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm, misschien een video maken van je pc terwijl het nummer speelt ;-)
Deze: J.S.Bach - Allegro from la Sonate N° 2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze werd gebruikt voor de film S7ven met Brad Pitt
Hier uitgevoerd door Sarah Chang
Is dat hem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt zo een nummer waarvan ik tot rust kom :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope het was niet air, dat vroeg lala ook