Hoeveel liedjes/composities kent iemand gemiddeld?

Passief bedoel ik, dus als je een lied/compositie hoort, dat je denkt: hé, dat ken ik. Is dat ooit onderzocht?
Als ik voor mezelf een ruwe schatting maak (ik ben niet echt een muziekfreak), roep ik: vijfduizend. Maar misschien is het wel tienduizend.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
5.2K

Het beste antwoord

Ik zou het eigenlijk niet weten, wel weet ik dat ik binnen een paar seconden 1-3 weet welk nummer het is en van wie. Ik heb hier aan verschillende mensen deze vraag gesteld en ze denken dat het er zeker weten meer dan 5.000 zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik schat toch wel 10duizend hoor...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is "een gemiddeld iemand" in dit verband?
Zelf denk ik dat ik zo'n 8000 liedjes zal herkennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me af hoe ze dit willen gaan testen. Je kan mensen niet alle nummers laten horen. Het enige wat kan is een ruwe schatting. Dit kan bv. door te kijken hoe vaak iemand radio luistert en hoe veel verschillende nummers er op de radio zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ken er héél veel , ik ben muziek addicted! als ik een 3 x hoor ken ik 'm al uit mijn hoofd.