Hebben jullie een speciaal liedje met een herinnering? Zo ja welk liedje, en waarom herrinert jou dit ergens aan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat deze vraag verwijderd gaat worden - omdat ie al eerder gesteld is.

Het beste antwoord

Heel veel, maar dat is wel erg persoonlijk en dus waarschijnlijk een beetje moeilijk te begrijpen :)
Een paar:
*gigi dagostino I'll fly with you - de boeken van Pietje Bell (ja ik zei toch, moeilijk te begrijpen!)
* mika grace kelly - wiskunde en wiskunde examen
en zo heb ik er nog een heleboel, maar die worden me toch echt té persoonlijk :)
Ik link sowieso heel snel liedjes/muziek aan dingen en situaties, en geuren ook. En eigenlijk heel veel.

Waarom het me aan die dingen herrinert? Ik denk omdat ik die liedjes op bepaalde momenten luisterde en het me een bepaald gevoel gaf dat ik ook linkte aan die gebeurtenis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat zijn er wel meerdere, hier drie
Release me, van Engelbert Humperdink,
mijn moeder danste hierop door de kamer, alleen, met haar eigen armen om zich heen, alsof ze mét iemand danste, haar hander wreven over haar rug, het was altijd erg grappig.

I found my freedom, on blue beryy hill van Fats Domino
Ook weer de favoriet van haar, ze zong het lied altijd mee,
of neuriede hem mee.

The walk of life van the Dire Straits,
Ook dit een favoriet van haar, vooral het oehoe erin.
Toen ik opmijzelf woonde en het lied kwam op
de radio, dan belde ik haar altijd even op, zij zette dan de radio ook op de zender.
Op bepaalde belangrijke data na haar overlijden, heb ik dit nummer gehoord, precies op die dag, op dat moment
was ik daar en stond de radio op die zender, dat kan geen toeval meer zijn.
ik heb het wel zes keer gehoord op speciale momenten,
toen we onze droomreis maakten naar Engeland, in de auto op weg naar de boot, direct na het tien minuten gesprek van school, de kinderen waren heel belangrijk voor haar , de juf had een radio op de gang aanstaan, en dit nummer werd gespeeld toen wij de klas uitkwamen.
Toen ik een cursus ging doen, die ik graag samen met haar had willen doen, speelde in de zaal ernaast een bandje dat precies dít nummer aan het oefenen was,
en die ene keer dat ik met mijn nieuwe auto'tje trots voor het eerst naar de stad reed en dacht, dat zou ma eens moeten zien......

wellicht wat persoonlijk ,maar leuk om te lezen, toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stronger van de Sugebabes.....een oude liefde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Portobello Belle en Down to the Waterline van de Dire Straits doen me altijd denken aan een geweldige vakantie in Spanje van 3 jaar geleden (is ook wel vakantiemuziek),
Stronger van Kanye west aan de eerste tongzoen, die werd gedraaid op dat moment in de club waar ik toen was, en dit zijn maar een paar van de VELE nummers die mij aan gebeurtenissen doen denken.
Verder moet ik ook kwijt dat Jungleland van Bruce Springsteen de soundtrack van mijn leven is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Loud Music in Cars uit 1978 ofzo. Toen waren we op vakantie in zuid-Engeland en speelde ik met een Engels meisje genaamd Kim, dat is alles wat ik me er nu nog van kan herinneren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb bijna aan ieder favoriet nummer een herinnering. Ik denk dat dit ook de reden is dat een nummer favoriet wordt.

Kortom, hoe langer het leven, hoe langer het lijstje met liedjes met een herinnering.

Mijn ultimo favo: Brandi Carlile - The Story. Reden: hereniging met de liefde uit mijn jongere jaren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn er een X-aantal, waarvan ik de reden/oorzaak niet zal vermelden...

Toen ik op 8 juli 1988 het schokkende bericht kreeg dat mijn toenmalige schoolvriendje was overleden speelde op de achtergrond "This is my life - Shirley Bassey" (in een Spaanse versie)

Sindsdien heeft dit nummer een speciale betekenis voor mij. En sindsdien ben ik als puber ook erg opstandig geweest...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik denk dat vrijwel iedereen dat wel heeft toch.. Wat is jouwe? Mijne is Het is een nacht van Guus Meeuwis, omdat dat vroegah op een schoolfeest gedraaid werd en ik toen door een meisje waar ik gek op was gevraagd werd om te schuifelen :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
When i need you van lLeo Sayer, vanwege het feit dat mn toenmalige vriend in Polen zat en als we dat liedje draaiden altijd aan elkaar moesten denken.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Akcent - Kylie, herinnert mij altijd aan mijn state of mind, zo dronken als ik was, lekker feesten in lloret.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Like me real hard van Mario...luisterde het veel toen ik mijn vriend net ontmoet had...gaat over elkaar een kans geven en het rustig aan doen...