Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn een aantal muziekstudio programma's om echte instrumenten te bespelen?

Ik wil geen elektrische muziek maken, enkel nummers met mijn bandje in de computer zetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de meeste DAW software kun je ook gewoon audio opnames maken.
Kies maar uit: http://www.bt-studio.nl/thuis-studio-beginnen/suggesties-thuis-studio/diverse-daws/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Avid Protools is hét gereedschap voor de professionals... Komt ook in een LE versie zonder hardware console, en je kunt het 30 dagen op proef draaien om te zien of het wat is.... Zie: http://www.avid.com/Trial/ProTools
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Komt tegenwoordig niet meer in LE, maar wel in native en HD. HD is voor de mensen met geld ;) en native is te gebruiken met elke hardware met asio of core-audio ondersteuning.
Je hebt dus naast het programma wel een "geluidskaart" of interface nodig die een bepaald aantal ingangen heeft om door op te nemen.
FLStudio is wat is gebruik.
Puur met dat, kun je al een volledig nummer maken.
Rock, hiphop, r&b, techno, klassiek, ect...
Het heeft alle nodige plugins om met een computer vrijwel alle muziekinstrumenten te ''bespelen''.

Kijk anders op YouTube wat je er mee kunt doen.
Het zal je zeker bevallen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
FL is een typisch "sample" (loop) DAW.
Niet echt gemaakt om analoog multi track opnames (van een band) te maken. Denk dat FS met 'elektrische muziek' juist die plug-ins bedoeld.
Kan wel in FL, maar is niet het handigst DAW daarvoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt wat je zegt, maar omdat FL Sudio gewoon erg overzichtelijk is (mijn mening) kan ik er beter mee werken.
In principe kan ik met een USB audio interface en FL Studio elk instrument opnemen, in FL studio plaatsen en daar alles perfect over elkaar zetten. Ik heb weinig ervaring met andere programma's, dus dit is puur omdat FL Studio een van de simpelere DAW's is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk dat dat zo'n beetje voor elke DAW geld.
Als je ze kent zijn ze allemaal makkelijk. :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding