Hoe heet de drumsolo uit de jaren 70 die een rijdende trein lijkt?

Toen ik op de MTS zat werd deze ooit in de kantine gedraaid. Vermoed dat het van 'de Earring' is, Cesar misschien dus? ...

Toegevoegd na 12 uur:
Ik had/heb zo 't 'romantische' idee dat de rest van de band even een 'rookpauze' had en de drummer 'op de trein stapte'. Het was/is echt 'net alsof' inclusief het kenmerkende geluid van wissels en natuurlijk vooral de ouderwetse spoorstaaf overgangen. Gedeng-gedeng in optima forma.
Stom natuurlijk dat ik dat daar toen niet gelijk achteraan ben gegaan, maar ja dat is achteraf...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 van deze twee misschien ?: http://www.youtube.com/watch?v=KyAwWj7ivRQ http://www.youtube.com/watch?v=wNiM2urAq9A
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas. Ook leuk, maar deze zijn het niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@arentz: supernummer, dan had ik het wel geweten :-)
corzijlstra
9 jaar geleden
Misschien kan je denken aan Johnny Cash. Die heeft verschillende spoorwegnummers gezongen, waarin ook werd gedrumd, zoals Orange Blossom Special.

Het beste antwoord

Mogelijk bedoel je "Yellow train" van Resonance. Een nummer uit 1974.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een andere optie is "Speed kills" van Ten Years After, maar dat stamt al uit 1968.

Toegevoegd na 14 uur:
Na je toevoeging kom ik met een derde kansmaker:

"Dance with the devil" van Cozy Powell, uit 1973.

Toegevoegd na 1 dag:
Oké, nog een laatste poging dan:

De solo van Peter Criss, van Kiss, uit 1976.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
compris had het zelfde idee... niet dus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is ook weer super, maar niet wat ik zoek. Dit is allemaal te 'melodieus'. Het klinkt in vergelijking hiermee waarschijnlijk erg saai, maar wel meeslepend. Kan me voorstellen dat het misschien een etude of een variatie op een etude is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Peter Criss's solo is gaaf! Deze kende ik helemaal niet. Dit is echter meer de TGV-versie van wat in m'n geheugen staat. Het 'leuke' is dat na deze clip een clip staat met (o.a.) Phil Collins https://www.youtube.com/watch?v=wdebGzgS3Rg
en dat komt heel erg in de buurt! Is alleen niet oud genoeg...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben er nog niet uit, maar voel dat ik dichterbij kom...

Andere antwoorden (1)

Een stukje drumsolo uit Radar Love van The Golden Earring lijkt op een rijdende trein. Maar het kan ook uit Jive Talking van de Bee Gees zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook dit is het niet...